Brendings palīdz sasniegt mērķi

6

Stratēģija – tas ir plāns mērķa sasniegšanai.

Bet ne jau visiem mērķis ir nopelnīt vairāk naudas.

Politiskajai partijai, piemēram, mērķis ir saņemt augstu vēlētāju atbalstu. Nevalstiskajai organizācijai – apvienot un virzīt cilvēkus, lai ietekmētu gan sabiedrību, gan lēmumpieņēmējus un tādējādi atbalstu saņemtu noteiktas sociālas grupas vai kāds konkrēts politisks jautājums. Valsts struktūras mērķis – kvalitatīvi pildīt savas funkcijas apmierinot klientus un realizējot sabiedrības intereses.

Par ikvienu šādu organizāciju cilvēkiem ir priekšstats (tātad – brends) kas tā ir, ko tā dara, kāda tā ir.
8kaajis.jpg

Ja mēs dzirdam “finanšu ministrija” – acu priekšā nostājas konkrēta bilde, kur referentu jūra sēž aiz rakstāmgaldiem un čakli rēķina valsts ienākumus un izdevumus, zīmē līknes un grafikus. Lūk, šāds attēls, gluži iespējams, ir tas kā Finanšu ministriju uztver lielākā daļa iedzīvotāju. Vēl citi, iespējams, neuztver nekā, jo par to neko nezina.
fm-logo.jpg

Kāds tēls ir izdevīgs finanšu ministrijai, lai tā varētu ātrāk un efektīvāk realizēt savus mērķus un pildīt savas funkcijas? Vai Finanšu ministrijai vispār nepieciešams sabiedrības atbalsts un pozitīvs sabiedības viedoklis?

Un pat ja atbilde ir “nē, mums Finanšu ministrijā ir vienalga, ko jūs tur ārā par mums domājiet”, tad vienalga – tas brends, kāds būs radies par Finanšu ministriju, noteiks kādus cilvēkus tai izdosies pierunāt nākt pie sevis strādāt.

Kas atiecas uz Latvijas Republikas Finanšu ministriju – visu cieņu – komunikācija ir līmenī. Skaidri strukturēta un saprotama, profesionāli realizēta.

Pat logo ir skaists — monētas un Eiropas zvaigznītes. “F” burts kā plaukts un strukturētība, tātad kārtība. Vienīgi tas “M” — grafiks, kas beigās ieknābj zemē. Tas uzdzen pesimismu. Bet citādi labi.

Ja runājam par nevalstiskajām organizācijām, tad tās allaž pārstāv kādu interešu grupu, kurai svarīgi izplatīt savu viedokli, pārveidot pasauli pēc savas sejas un līdzības.

mainiit-pasauli.png

Nevalstiskā organizācija, piemēram, var aizstāvēt sievietes pret vardarbību un cīnīties pret rasismu. Tā to dara YWCA.

Paga, bet kas ir YWCA?

Neviens nezina.

Varbūt tas ir YMCA? – Young Man Christian Association? (atceraties slaveno dziesmu? – kas tas bija par brendinga instrumentu!)
ymca-color-logo.jpg

Nē, YWCA nav YMCA.Un mēs tā arī nekad nespētu ielāgot kas ir YWCA un šaubītos vai kaut kas tāds vispār ir, ja YWCA nebūtu ieviesta spēcīga brendinga programma ar mērķi efektivizēt organizācijas identitātes un vēstījuma nostiprināšanos cilvēku prātos.

Pat YWCA logo skaidri pasaka kas šī ir par organizāciju un ko tā dara.
ywca-message-logo.jpg

Šis pats vēstījums ietverts reklāmās.
ywca-advertka.png
ywca-advertka-2.png

Ja kāda nevalstiskā organizācija nespēj skaidri formulēt kas tā ir, uz ko aicina, ko piedāvā – UZ KO GAN TĀ VAR CERĒT? Pavisam viennozīmīgi – tā ir lemta mūžīgi bezcerīgai nīkuļošanai istabas tumšākajā un putekļainākajā kaktā.

Ja cilvēkam nerodas skaidrība – viņam nav uz ko reaģēt.

Ko šādā gadījumā dara brendings? – Gādā par to, lai būtu skaidrs mērķis, skaidra stratēģija, skaidrs vēstījums. Īsāk sakot – skaidra platforma, ko ieviest un praktizēt diendienā iegūstot aizvien spēcīgāku pozīciju cilvēku prātos.

(tas kā cilvēka prātā nav, tas viņam neeksistē)

Share.

About Author

6 Comments

  1. Ja esi gatavs, kā pats izsakies, runāt par visu pēc kārtas, tad labprāt pakonsultētos par brendingu no A līdz Z, jo tēma kļūst aktuāla, bet studēt teoriju nesanāk laika.

  2. Interesanti, ka daudzas antiglobālistu organizācijas, noliedzot zīmolus, vienlaikus tomēr pašas izstrādā un izmanto zīmolus savas atpazīstamības veidošanai, proti, izmanto tos pašus rīkus cilvēku prātu sasniegšanai, kurus kritizē.

  3. KKJ>Lienei

    atzīšos, ka neesmu iepazinies tuvāk ar antiglobāļistu koncepciju BRENDU (un nevis zīmolu) jautājumā, bet es pieņemu, ka viņi lieto mazliet citādu brenda definīciju, nekā proponēju es… dažādas filozofiskās skolas, tā teikt. Un… viņējā ir nedaudz novecojusi, visticamākais.

    Mana definīcija ir, ka brends=priekšstats. Jebkurš priekšstats. Un jāatzīst, ka dzīvojot ar šādu definīciju var ļoti parocīgi izprast un izskaidrot un saprast daudzas lietas.

    Starp citu — vārda “brends” nozīme ir ļooooti attīstījusies un mainījusies rietumu pasaulē pēdējo 10 gadu laikā. Vislabāķ par to savā grāmatā “On brand” raksta Vollijs Olinss.

    Arī par “Eiropu” savā laikā dēvēja pavisam citu un nesalīdzināmi mazāku platību tagadējās ED dienvidu daļā… tā. laiki mainās. mainās domāšana. un izpratne mainās.

Leave A Reply