Beidzot (p)ar Parex

1

Zinu, zinu. Ilgi esmu izvairījies kaut ko teikt par Parex jauno balto logo.

Bet teikt jau arī tur īsti nav ko. Var tikai brīnīties klusējot.

Brīnīties par to, ka neviens nesaka, ka tas ir neticams sūds.

Bet tas laikam ir raksturīgi Latvijai — vai nu nesaprast, jebšu neteikt. Galu galā arī politikā it kā viss ir skaidrs, un it kā nu tautai vairs nevajadzētu tač’ atkal pieļaut tās pašas vecās kļūdas — bet ticiet man, ka tā kā divi-deviņi, tie paši vecie rausēji un kampēji pārgrupēsies, pārkārtosies, uzzīmēs jaunas izkārtnes, iedvesīs jaunu ticību, rebrendos sevi, un rudenī atkal iejās Saeimā uz balta zirga.

Kāpēc?

Tāpēc, ka tauta vai nu neredz, vai nesaprot, vai vienkārši neko nesaka.

Bet šeit ne par politiku. Šeit — par brendiem. Un šoreiz par Parex.

Vecais, sarkanais Parex logo vispār bija viens no labākajiem Latvijā. Tam bija sava stabilā teritorija. Burtu formas kā uz dolāru banknotēm, bet kronītis — no monētām. Esmu jau par to rakstījis pašos parbrendu.lv pirmssākumos. http://www.parbrendu.lv/2007/09/10/ka-pozicionet-parex/

Vecais logo skaidri pozicionēja Parex kā “naudas ekspertus”. Jaunais?

Kronis ir zaudēts, bet pats logo — izplēnē.

Protams, kļūdas šeit nav. Īstenībā pārmaiņas logo ļoti perfekti ataino procesus, kuri notiek pašā Parex — karalis ir dekoronizēts, un impērija izčākst, lēnām izzūdot, pagaistot nebūtībā.

Tā kā pēc būtības, viss ir pareizi — mākslinieka zemapziņa precīzi vizualizējusi realitātē notiekošos procesus (kā tam arī būtu jābūt ikvienā labā logo).

Vienīgais, nav pārliecības, ka šāda pozicionēšanās stratēģija bija padomā bankas vadībai, jauno logo versiju pasūtot. Par ko arī brīnos, jo Melngailis, šķita, brendingu tomēr saprot. Kā nekā — nav jau vietējais, bet importa.

Parex_rebrending_lat

Share.

About Author

1 Comment

  1. Krišjānis Papiņš on

    8 comments
    Mar 31, 2010
    Kaspars said…
    Vecais logo ir/bija šausmīgākais bankas logotips, kāds vispār redzēts. Protams, jaunais ir sūds. Par to nav diskusiju. Bet veco nevajag pārvērtēt, tas nebija sūds, tā bija katastrofa un traģēdija (kronis!!! no monētām!!! dolāru šrifts!!! vienkārši pizdec!!!), kas ļoti labi izpaudās bankas vadības “finanšu kompetencē” un turpina izpausties vēl šobrīd veco bankas “karaļu” attieksmē pret sabiedrību, valsti, visiem.
    Mar 31, 2010

    Krišjānis Papiņš said…
    Kaspar…
    Ingrīda Blūma, Tava bijusī priekšniece, reiz teica, ka Hansabanka apsvērusi iespēju nopirkt Parex, bet atteikusies, un kā viens no galvenajiem faktoriem bija atšķirīgās organizāciju kultūras, kuras, pēc būtības, neintegrējami pretstati.

    Tevi pārāk spēcīgi inficējusi Hanzenes atmosfēra, lai es varētu (lūdzu, piedod) jebkad cerēt, ka Tu saskatīsi Parex šarmu… Protams, kas gan es esmu lai šo teiktu, jo pats uz savas ādas to nekad neesmu jutis, un labi ka tā. Bet brenda potenciāls tajā vecajā logo ir milzonīgs — naudas zinātāji taču ir tāda unikālā kompetence, ap kuru būvēt un būvēt… tikai Parex PR un mārketings nekad to nav (šķiet) sapratuši un novērtējuši…

    Starp citu, velti Karguša savu grāmatu nosauca “Nauda un cilvēki” nevis “Cilvēki un nauda”.

    Cita lieta, ka Kargins, neapšaubāmi ir pelnījis to, ko saņem, tā tīri kosmiski, jo esmu dzirdējis stāstus par to kā viņa vārdā zeme Latgalē pirkta… laužot gūžaskaulus un ribas. Āmen.

    Mar 31, 2010
    Artis said…
    kronis kā reizi bija ok – laba ideja, grafiski nedaudz vēl uzprišinātu un būtu kļova. tas, ka tādējādi mēs sevi pasludinam par kingiem ir cits jautājums. diskutabls. šrifts gan sucks
    šobrīd tas ir kļuvis tikpat nekāds kā SEB, DnB Nord u.c., kas izmanto vārdu kā vienīgo identifikatoru. pietam ar to pašu failīgo šriftu. baltā atmazgāšanās ir izgāzusies

    Mar 31, 2010
    EDGE_I said…
    Mani ”sajūsmina” arī jaunākās Parex kampaņas veidotāju humors – Tautas ticējums vēsta: nauda jāglabā sarkanā (makā) BANKĀ..
    – Sarkans saistībā ar rakstiem par Parex sadalīšanu un 100 mlj. zaudējumiem kādu signālu dod vēstījuma saņēmējam ? Es ir mēms aiz ”sajūsmas”…..
    Mar 31, 2010
    EDGE_I said…
    Karalis ir kails – ja vecā logo laikos to retais saredzēja un atklāti pateica, tad tagad tas ir acīmredzams, ko pat logo veidotāji neslēpj. Melngailis ir ar lielu humora izjūtu apveltīts cilvēks (kaut gan manā kolekcijā ir tikai viena bilde, kurā viņš ir smaidošs ).
    Apr 07, 2010
    JE said…
    Butu labi uzzinaat, cik Pareks zimolotajiem ir samaksaajis par uznjeemuma par-ziimolosanas veiksanu. Citreiz ir labaak nedariit, neko, ka darit bezjeedziigas lietas. Iespeejams, ka Parex valdei gribeejas noveerst uzmaniibu no buutiskaakaam probleemaam un taa izveeleejas spriedeleet, kas ir labaak ar baltu uz sarkana, vai ar sarkanu uz balta? Krisjaani, varbuut viss veel nav zaudeets, un kad finansu paarskatos, lejas galaa vairs nebuus cipars sarkanaa kraasaa, vecais logo buus atpakalj.
    Apr 07, 2010

    Krišjānis Papiņš said…
    >JE
    Hmmm. es jau nu būtu pēdējais, kuram rūp kādā krāsā ir Parex logo. Manuprāt tas savā pašreizējā baltajā versijā ļoti perfekti parāda bankas stāvokli — kroni nost, un pats nosaukums “fade out” — kā kino baltais ekrāns, kad filma beigusies.

    un vēl — jā, es domāju, ka viss ir zaudēts.

    Apr 11, 2010
    Edgars said…
    Starp citu, par to, ka tas, kas bija pilns, tagad ir tukšs, liels paldies ir jāsaka Swedbank ekspertiem, kas mēģina ieviest Swedbank kultūru. Logo parāda tikai to, kas notiek ar Banku, kad mēģina sakrustot divas nesakrustojamas lietas.

Leave A Reply