BP: beyond petroleum

5

Kas ir BP? – Naftas pārstrādes komāpnija. Bet vai BP pozicionējas kā naftas pārstrādes kompānija? Vai BP vēlas asociēties ar pieķēzītām pludmalēm un izpostītu dabu?

Līdz pat 2001. gadam BP logo izskatījās kā vairogs – protams, kādu gan citu logo varēja izvēlēties firma, kurai nepārtraukti jāatkaujas no dabas aizstāvju uzbrukumiem?

bp_old_logo_89-01.png

Bet tad kaut kas mainījās. Laikmets mainījās. Un laikmetam līdz – arī BP.

Šodien BP logo vairs nav orientēts uz aizsardzību, tāpat kā BP nenozīmē British Petroleum. Šodien BP nozīmē „beyond petroleum“ – nevis pati degviela, bet tas, kas ir pirms un pēc enerģijas. BP vairs nav firma, kuras vizuālais tēls ir naftenieks – tagad BP ir enerģijas avots, saule.

bp_new.jpg

Jaunais, logo, protams ir ģeniāls. Viens no spēcīgākajiem logo, kādu nācies redzēt. Kāpēc tik spēcīgs – tikai tādēļ, ka idejas, kuras tas pārstāv ir superspēcīgas un uzrunājošas. Tikai tāpēc, ka logo rezumē pārmaiņas, kas notiek pašā firmā un tās darbības stratēģijā. BP vairs nav planētas naftas rezervju izsūknētāji, bet gan kompānija, kas rūpējas, lai mums būtu nepieciešamā enerģija. Tostarp BP nodarbojas arī ar jaunu, ekoloģisku enerģijas avotu meklēšanu.

Lai akcentētu ekoloģisko orientāciju visos BP birojos ir izvietotas alvejas – augi, kas visefektīvāk pārstrādā ogļskābo gāzi ražojot skābekli. Bet visi zīmuļi, kurus izmanto BP darbinieki, tiek ražoti no otrreiz pārstrādātajiem materiāliem.

Vienam pašam logo nav nekādas nozīmes. Nozīme ir tai stratēģijai un vīzijai, kuru uzstāda firmas vadība – logo ir tikai šīs stratēģijas atspoguļojums un ieviešanas instruments.

Darbiniekiem logo pavēsta un ik dienas atgādina kādā firmā viņi strādā un kādi ir šīs firmas mērķi. Skaidri komunicētas firmas vērtības piesaista cilvēkus, kuriem ir tādas pat vērtības un, likumsakarīgi, viņi ir motivētāki censties vairāk, lai tās realizētu.

Klientiem logo demonstrē firmas personību. Tas saka: mēs esam tādi un tādi, mēs domājam tā un tā. Draudzēsimies?

Īsā laikā BP mainīja priekšstatu (savu brendu) no nedraudzīga un agresīva uz „visas dzīvības avotu“ un ekoloģiskumu. Eleganti. Un ienesīgi.

Share.

About Author

5 Comments

  1. “BP vairs nav planētas naftas rezervju izsūknētāji” – es teiktu, tieši tas fakts, ka BP tomēr vēljoprojām IR naftas rezervju izsūknētāji, dabas pieķēzītāji un biznesmeņi arī ir pats ģeniālākais šīs koncepcijas panākums! “Eleganti. Un ienesīgi.” Patiešām!
    Korporatīvs monstrs ar 10 miljardu $ (!!!) pusgada peļņu var atļauties birojos jebkādus augus un zīmuļus 🙂

  2. Citēju Kaspara iepriekšējo komentāru: Vienīgi grūti piekrist, ka logo ir iespēja parādīt kompleksi “kas jūs esiet, ko piedāvājiet, kādu vērtību radiet, ar ko atšķiraties no konkurentiem”.

    hmmm. BP taču to parāda, vai ne?

  3. > BP taču to parāda, vai ne?

    Jā! Bet! Pie nosacījuma, protams, ja mēs zinām, ka BP ir naftas ieguves, pārstrādes un tirdzniecības uzņēmums… Līdz ar to es teiktu, ka BP NEparāda:
    1) kas ir BP
    2) ar ko uzņēmums nodarbojas
    3) kas ir šī uzņēmuma produkts

    Par pārējo vēstījuma kompleksu pilnībā piekrītu! Ja mēs zinām, kas ir BP, tad logo lieliski PARĀDA:
    1) BP vērtības
    2) BP atšķirību no konkurentiem

    BP logo tiešām ir labs piemērs šādā ziņā!

    Tas, ko biju domājis ar to, ka logo nevar parādīt vienkopus tik lielu informācijas daudzumu, ir fakts, ka mēs no BP “saulītes” (nezinot pilnīgi neko citu par šo uzņēmumu) nu nekādi nevarētu izpīpēt, kas tas par uzņēmumu un ar ko nodarbojas.

  4. LIETAS BŪTĪBA ir tur, ka logo nav DINAMĪTS.

    Logo ir POTENCIALITĀTE.

    Logo ir IEROCIS, kuru var izmantot, lai šautu.

    Ierocis nešauj pats par sevi — ir vajadzīgs kāds, kas to lieto.

    Identiski ar logo.

    Ir nepieciešams to IZSKAIDROT — tas nozīmē pateikt “mēs esam tāda un tāda firma, kas pārstāv tādas un tādas idejas — un tas ļoti skaidri ir parādīts mūsu logotipā”.

    JEBKURU ZĪMI UZTVER KONTEKSTĀ.

    Tikai tad, ka cilvēks kaut aptuveni zina to stāstu, kas stāv aiz Krustā piesistā Jēzus, viņš sāk saprast, ko šis spēcīgais simbols pārstāv. Ja cilvēks par kristietību nezina PILNĪGI NEKO, tad Kristus pie Krusta viņam nenozīmē PILNĪGI NEKO — vai pat vēl ļaunāk — viņš pats kaut ko izdomās.

    Tieši tāpat ar BP. Mums izstāsta leģedu, paskaidro — un turpmāk ikreiz, kad cilvēks redzēs logo — viņš atcerēsies un sapratīs un skatīsies un teiks — patiešām, viss šis stāsts ir tur iekšā.

    tā kā pēc būtības mēs runājam par vienu un to pašu, un es tikai ceru, ka šie komentāri citiem palīdzēs saprast labāk un pamudinās sākt praktizēt efektīvu brendingu (priekšstatu veidošanu).

  5. Pingback: Krišjānis Papiņš par brendu: Par pieminekļu jēgu un būtību

Leave A Reply