Brends, kas ar mani sarunājas

0

Saņemot Stockmann ikmēneša katalogu, manu uzmanību piesaistīja virtuves preču sadaļa, kurā ierīces rotāja Bodum, Braun, Bosch un Stollar logotipi.

Tieši šī lapa mani aizķēra tādēļ, ka blakus ikdienišķajiem Bosch, Bodum un Braun logotipiem glezni lepojās Stollar ar parindi “That’s the idea”. Acumirklī man bija skaidrs, kas ir Stollar — uzņēmums ar svaigām idejām. Un acumirklī man bija skaidrs, kas ir pārējie — tie, kuri par sevi nebija spējīgi pateikt neko.

Uzņēmumi tērē milzīgu naudu, lai izstrādātu produktu, maksā dizaineriem gan par ierīces izskata radīšanu, gan par paša uzņēmuma logo un grafiskā stila izstrādi — bet kāpēc tikai retais iedomājas parūpēties un paskaidrot ar ko viņa ražotā tējkanna/gludeklis/mikseris atšķiras no konkurenta ražotā?

Ko man izsaka nosaukums “Braun”? Neko. Tieši tāpat kā man neko neizsaka “Stollar”, bet vismaz Stollar zem sava nosaukuma pievieno emocionālu, paskaidrojošu tekstu — “That’s the idea!” — kas liek noprast, ka Stollar ir uzņēmums ar unikalitāti, uzņēmums, kas meklē idejas un cenšas radīt labākus produktus.

Braun brendmenedžeris varētu iebilst — “Bet mēs esam Braun! Mūs visi zina tāpat!” — es pilnīgi nešaubos, ka pirms gadiem 20 vai 15 Braun zināja visi — dzirdot vārdu “Braun” ļaudīm prātā atausa vajadzības uzrunājošas asociācijas un unikalitātes, skaidrs priekšstats par to, kas ir Braun un ko piedāvā. Bet vairs jau ne šodien, jo tirgus mainās. Rodas gudri konkurenti un vecos, zinošos klientus nomaina jauni. Ja uzņēmums neapliecinās sevi kā aktuālu mainīgajā tirgus situācijā, tas ātri vien kļūs par vēsturi.

Protams, parakstīt zem logo jebkādu tekstiņu nav gana — jo jēga no tā būs tikai tad, ja tas patiešām atspoguļos uzņēmuma unikālo personību — tā kultūru, vērtības, pārliecību. To, kas uzņēmumā notiek ikdienas, kas ir tā stratēģija un kam uzņēmums un tā menedžments un darbinieki patiešām tic.

Ja Stollar vadība ir sapratusi, ka viņu organizācijas patiesais unikālais piedāvājums ir “jaunas idejas kā radīt labākus produktus” — tad savu sloganu (kas pēc būtības ir solījums potenciālajam pircējam) viņi attaisnos. Bet, ja Stollar ražojumā nebūs nekā īpaša, nekādu inovāciju, nekādu svaigu ideju — cilvēki vilsies, un pēc īsa uzrāviena sekos ātra lejupslīde.

Organizācijas, kurām nav skaidras personības par sevi pateikt nespēj neko. Viņām ir grūti atrast draugus, pircējus, klientus un fanus. Bet arī radīt jebkādu personību nav atrisinājums — personībai ir patiesai, tai ir jāatbilst tam, kas tu esi un ko tu dari. Un, ja uzņēmums būs izanalizējis klientu vēlmes, konkurentu piedāvājumu un savas iespējas adekvāti — tas noteikti atradīs to unikalitāti, uz kuru fokusēties un koncentrēties savā ikdienā — liekot pamatā gan biznesa stratēģijai, gan mārketinga komunikācijai. Un pats svarīgākais — viņam būs ko teikt.

Share.

About Author

Leave A Reply