Džobsa brendings

1

Ļoti iepatikās šis video, kurā Stīvs Džobss darbiniekiem prezentē (manuprāt) vienu no izcilākajām visu laiku reklāmas kampaņām. Iepatikās, jo vairākas tēzes no Džobsa teiktā varētu likt aiz auss visi, kuri tādā vai citādā veidā saskaras ar brendu izstrādi, reklāmu, mārketingu vai PR.

Lūk, šajā video paustās svarīgākās domas (aptuveni citēju):

  • mārketinga pamatā ir vērtības
  • pasaule ir sarežģīta un trokšņaina
  • nevienam neizdosies citiem par sevi pārāk daudz pastāstīt
  • tādēļ ir jābūt ļoti lielai skaidrībai tieši ko mēs vēlamies, lai cilvēki par mums ielāgotu
  • Nike savās reklāmās nerunā par produkta īpašībām, nesalīdzina savus produktus ar konkurentu produktiem
  • Nike runā un slavina izcilus sportistus — un tas veido viņu brenda būtību
  • Tādēļ arī Apple, uzsākot savas jaunās reklāmas kampaņas izstrādi, apzinājās, ka mūsu klienti vēlas zināt “kas ir Apple, kāds ir Apple, kādas vērtības ir Apple pamatā, kāda ir mūsu vieta šajā pasaulē”

Īsi komentējot:

  • vērtības ir tās, kas veido personību. Nav personības bez vērtībām. Bet brends tieši tas arī ir — personība. Līdz ar to, jebkurš brends par spēcīgu brendu kļūst tikai tad, kad tas sāk apzināties un praktizēt noteiktu vērtību kopumu, kas tad arī veido to nemainīgo būtību, kas raksturīga visiem spēcīgajiem brendiem.
  • skaidrs, ka modernā komuikāciju vide ir pāblīvēta un cilvēks aizņemts un pārinformēts, likumsakarīgi — vēstījumam jābūt FOKUSĒTAM un SKAIDRAM un UZRUNĀJOŠAM. Pirms sākt būvēt brendu jādefinē pozicionējums — kāds priekšstats jums nepieciešams (lai pārdotu vairāk). Tam jābūt kaut kam ticamam, supervienkāršam un superuzrunājošam. Ja nav šādas skaidrības pašiem brenda veidotājiem — ko gan no jūsu komunikācijas spēs kristalizēt mērķauditorija?
  • brenda finansiālā vērtība ir to attiecību vērtība, kuras brendam izveidojušās ar klientiem. Bet attiecības ir iespējamas tikai starp divām personībām. No kurām viena ir brends. Un likumsakarīgi — lai brends būtu spēcīgs, tam ir jāatbilst visiem personības parametriem, un jo lielāka būs šī atbilstība, jo brends taps spēcīgāks.
  • Apple savā reklāma sniedza atbildi uz jautājumu “kas es esmu, kādas ir manas vērtības, kāda ir mana vieta šajā pasaulē” — un tie būtiskākie, personību veidojošie jautājumi, atbildes uz kuriem spēj veidot dziļas, patiesas, emocionālas attiecības (ar citām personībām). Vai arī atsvešināt cilvēkus — jo viņu vērtības un pārliecības ir atšķirīgas. Taču nav jābaidās “būt nesaprastam”, jo vēlme “izpatikt visiem” rada pelēku un neinteresantu, bezprincipiālu būtni, kuru rausta un spārda katrs, kam nav slinkums, un kura nav “īsti laba” ne priekš viena (jo kurš gan vēlas draudzēties ar gļēvuli). Pretstatā tam — spēcīgas personības allaž ap sevi kā vairogu pulcina zvērinātu fanu pūļus, kuri faktiski strādā par bezatlīdzības brenda evaņģēlistiem. Tieši šo fenomenu varam novērot Apple gadījumā — tie cilvēki, kurus Apple vērtības ir aizskārušas līdz sirds dziļumiem ir gatavi stundām sludināt un stāstīt cik Apple produki ir izcili un labāki par pārējiem. Un tieši šie evaņģēlisti ir tie, kuri sēj to, ko Apple pļauj.

Jūsu uzmanībai video, kura beigās arī visu laiku jaudīgākā brenda reklāma —

 

 

Share.

About Author

1 Comment

Leave A Reply