ELVI – vai tiešām par savējiem?

1

Vakar biju iegājis Elvi.

Tajā, kas uz Tērbatas un Lāčplēša stūra. Gribēju nopirkt Pedro picu un Daugavpils piena ražoto biezpiena sieriņu “Gardums” ar smiltsērkšķiem (kas, starp citu, patiešām ir gardums).

Bet neko no tā es tur nedabūju.

Ja par to sieriņu vēl tā — var jau saprast, ka plaukts ir šaurs un sieriņu ir daudz, visu tur neielikt. Jo īpaši, ja vēl jāved no Daugavpils.

Bet Par picu gan dusmīgs.

Galu galā — Elvi taču pozicionējas kā Latvijas produktu veikals. Pat devīze viņiem ir “Par savējiem!”

Nu un kur te “Par savējiem!”, ja ir tikai importa picas, bet vietējo, savējo — nav?

Vai tas gadījumā nav pretrunā ar to, par ko mēģina izlikties Elvi?

Īstenībā es nekad neesmu sapratis to Elvi brenda pozicionējumu — jo lai arī cik reižu esmu bijis Elvi, nekad neesmu pamanījis kaut ko, kas īpaši liecinātu par to, ka šis veikals būtu vairāk par savējiem nekā, piemēram, Rimi.

Var pajokot, ka arī Maxima diezgan pamanāmi ir “Par savējiem!” — tikai savējie citi.

Lai arī visi veikalu tīkli it kā ir vienādi, katram no tiem tomēr ir sava unikālā personība, un tieši šī personība ir tā, kas piesaista, un veido attiecības ar klientiem. Galu galā, lojalitāte to arī nozīmē — attiecības. Bet breda platforma ir tā deju grīda uz kuras viss šis teātris tiek spēlēts.

Ja kāds solās “būt par savējiem” tad ar vienu “izvēlies vietējo” kampaņu mēnesī ir par maz. “Par savējiem!” to tad arī ir jānozīmē — patiešām ir jābūt par savējiem. Pat, ja tas kādubrīd iznāk neizdevīgi, pat ja klients spītīgi prasa to itāļu picu, jo kā citādāk parādīt mugurkaulu un pierādīt, ka TAS IR MŪSU PRINICPS — BŪT PAR SAVĒJIEM.

Jēlas personības un un gļēvulīga rīcība nevienu nepārliecina.

It kā būt par savējiem, kamēr tas ir izdevīgi, bet tiklīdz nav, vai tiklīdz kāds pieprasa kaut ko no importa — tā piekrāmēt ledusskapi ar itāļu picām — gļēvulība un principu nodošana. Tas nav veids kā radīt spēcīgu brendu.

Ja uzņēmums izlemj, ka tas “Būs par savējiem” tad šī ideoloģija ir jāsaprot un jāpraktizē ikvienam visā organizācijā. Bet menedžmentam ir jāapbalvo pareiza, brenda principam atbilstoša rīcība. Jāstimulē radoša pieeja — pat krāvējam galvā var būt pāris ģeniālas idejas kā vēl vairāk būt par savējiem.

Nāk prātā Chris Bangle, BMW galvenā dizainera teiktais, ka BMW dizainu neveido viņš, bet gan BMW brends. Proti — viņš tikai ievieš dzīvē BMW personību. Turklāt — neizejot uz kompromisiem, kad pieturēties pie principa kļūst neizdevīgi, jo galu galā tikai sistemātiska sekošana noteiktiem principiem spēj radīt ko leģendāru, fundamentālu, paliekošu, cienītu un vērtīgu. Viss pārējais ir tikai smiltis vējā.

Elvi_parsavejiem_white

Share.

About Author

1 Comment

  1. Krišjānis Papiņš on

    Rinalds Rudzītis said…
    Labas pārdomas, bet vai tikai tagad tur nav Top nevis Elvi – jau kādus 2-3 mēnešus.
    Jun 08, 2010

    Silakaktins said…
    Manuprāt viņu galvenā plāmotā “par savējiem” darbība ir tā, ka, piem., Bauskas novadā pārdod Bauskas novadā audzētu kartupeli, Tukuma novadā – Tukuma novadā audzētu burkānu..
    Tik tālu kā Tu raksti viņi nemaz nav aizdomājušies

Leave A Reply