Kaut kas ko pateikt pasaulei

4

Logo ir komunikācijas instruments. Tā ir iespēja pateikt pasaulei to, ko vēlaties, lai cilvēki par jums uzzina kā pašu svarīgāko.

ywca-message-logo.jpg

Cilvēki jūs identificēs pēc jūsu logo.

Ejot pa ielu un meklējot Parex banku, mēs lūkosimies pēc sarkanā kvadrāta ar kronīti no monētām un uzraksta „Parex“. Starp citu – Parex logo izmantoti tādi pat burti kā uz dolāra banknotēm. Un tā nav nejaušība.

Logo ir tas, kas visu laiku acu priekšā, un tādēļ tas var kļūt par vislabāko reklāmu – jautājums tikai ko tas pavēsta.

klassik_porsche_logo.jpg

Logo ir stratēģisks instruments – tādēļ, pirms domāt par logo dizainu, ir jādefinē kāds tēls uzņēmumam nepieciešams, lai tas varētu pārdot vairāk, biežāk un par augstāku cenu. Tikai tad var formulēt uzdevumu cilvēkam, kas zīmēs logo.

Ideālais logo – tā ir biznesa stratēģijas vizualizācija.

Ja stratēģija ir „produkti par viszemākajām cenām“ – tad tam ir jāparādās gan reklāmās, gan logo. Ja stratēģija ir „augstākā kvalitāte“ – arī tam jānolasās logo. Ja stratēģija ir „ekskluzīvas lietas labākai dzīvei“ – lai par to liecina arī logo.

Protams, daudzām firmām stratēģija ir vienā istabas galā, bet logo – pavisam citā dzīvoklī. Neko darīt. Labi vismaz, ka stratēģija vispār ir, jo daudziem pat tās nav.

Jebkurā gadījumā – pareizais veids kā zīmēt logo ir vispirms ielikt pamatus – saprast, kāds tēls firmai nepieciešams, kāda ir tās stratēģija – un tikai tad ķerties pie komunikācijas instrumentu izstrādes.

Share.

About Author

4 Comments

  1. Edmunds Kalniņš on

    A ko darīt, ja kompānijas logo jau kļuvis vismaz šaurajā klientu lokā kaut cik pazistams, taču tas ir veidots situācijā, kad “stratēģija ir vienā istabas galā, bet logo – pavisam citā dzīvoklī”? Vai tagad ir vērts visu pārdomāt no nulles? Nepazudīs jau iegūtā atpazistamība?

  2. Kaut kur dzirdēju, ka cilvēkam galvenā motivācija ir nevis censties iegūt vairāk, bet gan izvairīties no zaudējumiem. cilvēki daudz vairāk baidās pazaudēt jau to mazumiņu, kas viņiem ir, nevis ir gatavi riskēt un vinnēt.

    diezin vai šāda stratēģija ir bjusi jebkādu lielo panākumu pamatā.

    jebkurš jauns pasākums ir MILZĪGS RISKS. Tas nozīmē uzņemties ATBILDĪBU. un cik gan daudzi no jūsu paziņām ir gatavi to darīt?

    (paskaitiet — cik daudzi no viņiem patiešām ir gatavi LIELIEM PANĀKUMIEM?)

    Daudz labāk nekā riskēt ar visu, lai iegūtu visu, ir palikt pie tā mazumiņa, kas jau ir uzkrāts. Tā domā vairums cilvēku. Tas ir normāli un tas ir dabiski.

    Tikai kā teica kāds mārketinga guru, kurš neatceros — štruntīgs logo un muļķīgs nosaukums ar laiku labāks nepaliek.

    Āmen.

  3. Sarkanais kvadrāts ar kronīti no monētām un uzraksts „Parex banka“, izmantojot burtus kā uz dolāra banknotēm – tā, manuprāt, arī ir šī logo kļūda… Bet tas laikam ir atsevišķs stāsts.

Leave A Reply