Kur dzimst L’Oreal brenda spēks

1

“Mūsu potenciālās klientes ir tās, kuras šobrīd pērk L’Oreal kosmētiku. Kā mēs viņas varētu pievērst savam produktam?” — man nesen jautāja kāda kosmētikas tirgotāja mārketoloģe.

Lai būtu iespējams konkurēt, ir jāizprot konkurents — konkrētāk, ir jāsaprot viņa piedāvājums klientiem. Jāsaprot, kas ir tas magnēts, kas piesaista pircējus.

L’Oreal nav tikai populārs brends — tas ir spēcīgs brends, kura mugurkaulu veido mazs vārdiņš, kas piekabināts tā logotipam. Proti, L’Oreal brenda spēks rodas no vārda “Parīze”.

L’Oreal būtība un piedāvājums ir Parīze — mīlestības, romantikas, skaistuma, modes, mākslas un šarma galvaspilsēta. Sievietes, kuras izvēlas L’Oreal produktus, īstenībā pērk Parīzes burvību un valdzinājumu — visu, ar ko Parīze mums asociējas — sākot ar Sēnas krastmalu, Luvru, Elizejas laukiem, Džo Dasēnu, Dimā Trīs Muskatieriem un beidzot ar Eifeli un Mulenrūžu. Savu pozicionējumu L’Oreal vēl pastiprina ar sloganu “Jo tu esi tā vērta” — gadījumā, ja kāda iedomātos, ka Parīze ir viņai kas pārāk augsts un nesasniedzams. Starp citu — L’Oreal savu Parīzes pozicionējumu lieto arī mājas lapu adresēs. Un pareizi dara, jo nav lielākas vērtības L’Oreālam kā Parīze.

Kā jūs konkurēsiet ar Parīzi? — Nekā!

Parīzei nav konkurences. Tā ir savas kategorijas augstākais sasniegums. Tas, kurš ir pirmais pamanījies privatizēt šo vārdu pievienojot savam logo un integrējot savā brendā — ir ieguvis spēcīgāko pieejamo pozīciju!

Turklāt daudzi tā arī nesapratīs, kur slēpjas L’Oreal šarms un maģija. Nesapratīs kāpēc ieraugot plauktā L’Oreal bundžiņu sirds sāk pukstēt straujāk, acis iemirdzas un roka pati pastiepjas pretī simts gramiem Parīzes valdzinājuma. Bet tieši tā strādā zemapziņa — saskatot savu slēpto vēlmju piepildījumu, cilvēks rīkojas pats nesaprotot kāpēc.

Vecā patiesība nemainīsies nekad — produktu ražos rūpnīcā, bet pozīciju tirgū noteiks tas, kā produkts tiks pozicionēts, kā to uztvers klienti. Tas tad arī ir brendings — pārdodoša priekšstata veidošana ilgtermiņā.

Piemēram, cits kosmētikas ražotājs Clinique nepozicionējas kā Parīzes šarma pārstāvis — Clinique (usp) unikālais piedāvājums ir “Allergy Tested. 100% Fragrance Free.” Un tie nav tikai tukši vārdi, jo katrs produkts tiek testēts 12 reizes uz 600 cilvēkiem — ja uzrādās kaut viena alerģiska reakcija, formula tiek pārstrādāta.

Clinique ir spēcīgs brends, jo tam ir skaidrs pozicionējums, ko tas praktizē. Un Clinique nedzenas pēc sievietēm, kuras kūst no Parīzes, jo konkurēt ar spēcīgi pozicionētu brendu ir bezjēdzīgi — pirmā mīlestība vienmēr būs un paliks viena vienīgā. Daudz saprātīgāk ir radīt pašam savu unikālo pozicionējumu, un likt cilvēkiem tam noticēt.

Starp citu, L’Oreal patiešām zina brendus, jo L’Oreal grupā ietilpst vairāk kā 30 pasaulslevanas preču zīmes — tostarp Diesel, Garnier, Lancome, Vichy, Keraste, The Body Shop u.c.

Katrs no šiem brendiem ir unikāli pozicionēts. Katram ir savs stāsts, atšķirīgs spēka avots, sava atšķirīga publika, un tas piedāvā savu unikālo vajadzību apmierināšanas risinājumu, lepojas ar savu unikālo personību. No L’Oreal ir ko pamācīties.

Share.

About Author

1 Comment

Leave A Reply