About Author

11 Comments

  1. Kāds vēl tev kokakolas sarkanais aplis? Tas tagad ir privatizēts? Rossingnol, Hoovers, Beats, Pinterest arī ir sarkans aplis. Apšaubu tavu izpratni par logo piederību. Uz kādiem faktiem tu balsties, izsakot pieņēmumus, ka logo ir pakaļdarinājums? Atbildēšu tavā vietā – uz tīri subjektīvu asociāciju. Jo, piemēram, man tāda ar kokakolu neveidojas. Necel traci. Šis mākslīgu ažiotāžu postulējošais raksts atgādina sensacionālu ziņu portālu virsrakstu virs sausa, neanalītiska teksta un veicina domu, ka esi vēlējies, bet nav sanācis piedalīties laimas jaunā logo izstrādē.
    Pie reizes atbildēšu uz tavu ironisko dusmu radīto jautājumu – nē. man nav nekāda saistība ar laimu.

    • Ne Rossignol, ne Beats, ne Hoover nav Latvijas pārtikas sektora vadošie brendi. Tie pat nav produkti, kur Latvijā būtu pazīstami — vidējais latvietis tos ne tikai nelieto, bet pat nezina. Bet Coca-cola reklāmas ar sarkano apli būs uz katra stūra uz katrā veikalā, tieši blakus Laimas sarkanajam aplim.

      Īstenībā, pat ēzelim nebūs jāpiepūlas, lai pasmaidītu par Colas apļa absolūto līdzību ar Laimas apli. Mēs par to vēl dzirdēsim. Un daudz. Joki no sērijas, ka Cola nopirkusi Laimu utml.

      Galvenais vēstījums manā rakstā ir par to, ka Laimai nav skaidras brendinga, mārketinga un reklāmas stratēģijas — ko tieši tā par sevi vēlas pateikt, kāda ir vienojošā tēma visam ko tā dara, kādus ieguvumus tā piedāvā, ko var apsolīt. Kādu priekšstatu par sevi vēlas radīt. Un pats svarīgākais — KAS LAIMAI IR UNIKĀLS.

      Brends ir personība un kā personībai brendam ir attiecības ar cilvēkiem — un jo unikālāka personība, jo tā ir spēcīgāka, jo atšķirīga un neaizvietojama. Kaut kas neunikāls nav personība, bet pelēkā masa. Brīdī, kad brends kļūst par pelēko masu, tas beidz būt par brendu.

      Šis ne-unikālais logo mazina brenda unikalitāti un līdz ar to vājina brendu.

  2. Smuks Tu neesi, bet dumjš bez gala…

    Vai tiešām Tu domā, ka sarkanais aplis tagad uz mūžiem būs tikai un vienīgi CocaColai? Ja pēc pirmajām divām rindkopām pirms un pēc bildītes rakstu būtu beidzis, viss būtu kārtībā… 🙂

    • Atbildu uz jautājumu “vai tiešām sarkanais aplis tagad mūžīgi būs tikai un vienīgi Coca-Colai”.

      Fakti ir šādi:
      — Coca-Cola sarkano apli savās reklāmās lieto kopš 1920-tajiem gadiem.
      — Sarkanais aplis asociējas ar Kolas pudeles sarkano korķīti.
      — Tikko Coca-Cola izziņoja savu jauno globālo brendinga stratēģiju “taste the feeling”, un jaunajās reklāmās ĻOTI prominentu vietu ieņem tieši šis te Kolas sarkanā apļa logo.
      — Kolai ir nesalīdzināmi vairāk mārketinga resursu nekā Laimai.

      Rezumēju: nezinu vai mūžīgi, bet pašreiz Cola aktīvi lieto šo grafisko simbolu kā savu atpazīstamības zīmi, un tas noteikti pieder Kolai vairāk nekā Laimai.

      Jautājums: kam viss būtu kārtībā, ja es savu rakstu būtu beidzis pēc pirmajām divām rindkopām?

  3. Logo acīmredzama līdzība. Vajadzētu vēl plauktos nolikt blakus kolai un būs ok “take away” koncepts. Šeit akmens dizaineru lauciņā un Laimas. Laimai par to, ka apstiprināja un dizaineriem par to, ka noteikti noplēsa pāris tūkstošus par nekādu izdomu un darbu.

  4. Paņem jebkuru logotipu katalogu: gan aplis, gan sarkans, gan sarkans aplis ir pārpārēm pārstāvēti. Tā nu iegājies, ka uzņēmumu ir vairāk, nekā ģeometrisko pamatfigūru. Bet tā jau ir – ja tā dzīvo mežā aiz Ipiķiem, un zina tikai vienu sarkanu apli ar uzrakstiņu, kas ciema bodē redzams (un vienu ovālu uz auto kapota), tad nāk diženas atklāsmes par plaģiātismu, tikko kā pamana ko neredzētu, jo atskaites punktiņš ta viens. 🙂

    • Visi, kas lasa gudras grāmatas zina, ka logotipam ir jābūt ar kādu “insaitu” par ilutrējamo organizāciju. Tam jādemonstrē piederība. Vēl labāk būtu ietvert ne tikai piederības apliecinājumu, bet arī kādu mārketinga vēstījumu. Kādu simbolu, kas vēsta par leģendu.

      par Kolu man ir skaidrs, ka apaļš ir vāciņš un apaļi ir burbulīši glāzē, bet kāds Laimai sakars ar apli?

      Panākumu arheoloģija ir labs ceļš, bet šoreiz arguments par seno 1930-to gadu grafiku — vājš.

      Logo tomēr ir un paliek organizācijas pirmā seja — un kas tā par seju, ka neko nepastāsta par tās īpašnieku?

    • cik bieži tu redzi Japānas karogu? praktiski ļoti reti.

      Bet, ja pie sienas veikalā ir Kolas plakāts un plauktā — Laimas šocene ar sarkano apli — tad tas ir pavisam cits stāsts.

      Vispār redzot to jauno šokolāžu sēriju “Tagad” (samazināts tāfelīšu svars uz 90g) un Selgas jauno kampaņu cepumstev.lv — ar tām šausmīgajām fotogrāfijām — sāk likties, ka runa tiešām ir par kaijām.

Leave A Reply