LG knows good branding

2

Atceraties tādus televizorus kā LUCKY un GOLDSTAR?

Deviņdesmito vidū tie bija mājas elektronikas „lētais gals“.

Tad tie pēkšņi pazuda. Un vietā radās LG.

Iemesls vienkāršs – zēni no (L)ucky un (G)oldstar aplēsa, ka ienesīgāk ir nevis dzīties pēc pozīcijas „vislētākais“, bet gan izdomāt viltīgus argumentus ar kuriem uzrunāt cilvēku emocionālās vajadzības.

LG nav tikai divu burtu kombinācija, tāpat kā LG logo nav vienkārši mākslinieciska bildīte.

LG nozīmē „Life’s good“, un šāds piedāvājums uzrunā cilvēka emocijas, jo labāku dzīvi taču vēlas visi.

Logo grafiskajā zīmē burti LG izvietoti atainojot smaidīgu seju. Un arī smaidīt taču grib visi, tāpat kā visi vēlas būt laimīgi. Un jauns platekrāna televizors taču jums liktu kaut uz brīdi sajusties laimīgākam? Tas taču liktu jums pasmaidīt?

LG gan apsola, gan arī piegādā labāku dzīvi un laimes sajūtu.

Visuzjautrinošākais, protams, ir tas, ka tie paši dienvidkorejiešu darbaļaudis, kuri skrūvēja Lucky un Goldstar, tagad skrūvē LG. Fabrikas ir tās pašas. Mainījusies ir tikai biznesa stratēģija, un mainījies ir brends – tas priekšstats, kas cilvēku prātos.

lg-logo.jpg

Share.

About Author

2 Comments

  1. Es gribētu piebilst vienu niansi.
    LG panākumu pamatā nav tikai veco nosaukumu “atmešana” un jauna, skaista logo un saukļa radīšana. Brends tik tiešām ir mainījies, bet ir fundamentāli mainījusies arī LG produkcija! Darbaļaudis tiešām ir palikuši tie paši, arī fabrikas ir tās pašas, bet produkts ir cits! Tā IR būtiska nianse.
    Biznesa stratēģijas maiņa nozīmēja lielāku koncentrēšanos uz dizainu. Izsmalcināts dizains, modernāki materiāli un oriģināli risinājumi LG izcēla no “lētā gala” (tātad – nekvalitatīvā) tēla, lai gan cenas vēl joprojām LG ir saglabājušās zemas.

  2. Taisnība, Kaspar.

    BET!

    (1) Brends — tas nozīmē “priekšstats”. Un priekšstats — tas nozīmē, ka viss, ko dara firma, veido brendu. Brends — tas nav tikai logo un slogans. Brends ir viss kas firma ir un ko tā dara. Brends ir firmas organizācijas kultūra un biznesa stratēģija. Visi faktori viens otru iespaido — kultūra ietekmē ražošanas procesu, biznesa stratēģija ietekmē dizainu, dizains ietekmē organizācijas kultūru utt. Tā kā BRENDINGS — tas nozīmē definēt vienotu platformu, no kuras visi šie fakti aug laukā, un LOGO — tas ir tikai viens šīs platformas atspoguļojums… tas ir kā karogs, kā simbols, kas ikdienā visiem redzams, un kas gan apkopējai, gan direktoram katru dienu atgādina kas šī ir par firmu, kurp tā iet un kā tā tur ir iecerējusi nokļūt… apmēram tā.

    (2) protams, viens pats logo nekad neko neglābs. Risinājumam jābūt kompleksam.

Leave A Reply