Logo nav brends

24

Šī gada janvāra pirmajās dienās lielā firma Kserokss spēra brašu soli un iegādājās sev jaunu logotipu un jaunu grafisko zīmi.

xerox-transit.png

 Laikam neviens savas sajūtas par šīm pārmaiņām nav spējis formulēt precīzāk kā Michael Bierut ar savu repliku „I wish I was dead.“ Kas attiecas uz mani, tad ne tik ļoti mani šokēja atteikšanās no teju ģeniālā „X“ ar kvadrātiņiem, kas tik ļoti lieliski atspoguļoja visas pasaules digitalizējamību (vārds „bits“ taču to arī nozīmē – mazu kumāsiņu), un arī ne atteikšanās no harizmātiski slaidi staltā fonta (par labu kompresētam treknulītim), cik tas, ka Xerox CEO, internetā publicētā videoprezentācijā, rādīja uz jauno logo un lepni teica: „and this is our new brand!“

 Iemesls šokam, protams, ir faktā, ka LOGO NAV BRENDS.

 Brends ir priekšstats. Visu iespaidu kopums par firmu, produktu, pakalpojumu vktml. Logo ir tikai šī te priekšstata ieviešanas instruments (jo, dabiski, logo rada iespaidu).

 Gribam, lai par mums domā, kā par asajiem ekstrēmistiem? – Lūdzu!

aerodium-logo.png

 Brends dzīvo cilvēkam galvā. Brends ir visas tās asociācijas un lietas, kas nāk prātā, kad cilvēks iedomājas par kādu konkrētu lietu. Hanzabanka? Moderna, atvērta, draudzīga, gaiša, profesionāla, saprotoša, pretimnākoša, pieejama, innovatīva.

hansabanka_logo_z.jpg

 Turklāt, der atcerēties jau sen aizmirstu faktu, ka laikā, kad Hanzabanka ienāca Latvijā, banku grafiskās identitātes bija daudz konservatīvākas un noslēgtākas. Uz kopējā fona Hanzabanka ar savu kuģīti kā metaforu par Hanzas tirdzniecības savienību gan izskatījās, gan bija košāka, brīvāka, dinamiskāka.

 Ir dzirdēts, ka tālredzīgākie kapteiņi, pirms doties ceļā, ne tikai vispirms izdomā kurp braukt, bet vēl arī izplāno maršrutu uz kartes. Līdzīgi der rīkoties tālredzīgiem uzņēmējiem. Nevis atstāt priekšstata rašanos par firmu (brenda veidošanos) pašplūsmā, bet gan mērķtiecīgi censties radīt sev izdevīgus priekšstatus cilvēku prātos. Piemēram, DHL skaidri pozicionējas kā „ātra piegāde“ – un tas ir nolasāms arī viņu logo. Burti burtiski pieliekušies kā steidzas.

 dhl-logo.png

 Mārtiņa beķereja cenšas pavēstīt, ka viņu kūciņu pamatā ir senas (un tātad pārbaudītas) receptes – un dara to itin veiksmīgi izmantojot senatnīgas rakstības imitāciju.

martina-bekereja.jpg

 Protams, ir arī citas pieejas logo konstruēšanā.

 Es pieļauju, ka grupai Labvēlīgais tips nav sava logo, bet ja būtu, tas noteikti varētu būt parafrāze par cūkas galvu. Alumīnija cūkas motīvs ir L-Tipu absolūti un perfekti raksturojošs. Tas patiešām ietver visu, kas viņi ir un ko dara. Stratēģija – paņemt labāko no tā, kas tu esi un izvirzīt par savas identitātes centrālo tēlu – teicams risinājums, jo tad vienmēr, kad cilvēki tevi atcerēsies, viņi atcerēsies tavu labāko daļu.

l-tips-small.jpg

 Protams, kad runa par pozicionēšanos un brenda ieviešanu (priekšstata radīšanu) daudz labāk ir būt skaidram un lakoniskam nekā garam un samudžinātam – brends neeksistē nekur citur kā cilvēka prātā, un, ja tas nav cilvēka prātā, tad tā nav vispār. Cilvēks nekad neielāgos neko sarežģītu, izplūdušu, garlaicīgu, samudžinātu.

 Piemēram, Playboy logo skaidri pasaka, ka šajā žurnālā būs runa par seksu, jo trusīši un zaķīši to dara daudz un bieži. Turklāt, simbols ir tik atšķirīgs, jēgietilpīgs, raksturīgs, atbilstošs un vienkāršs, ka tiek ielāgots acumirklīgi, un jau sen tiek lietots bez papildinošā skaidrojuma, ka tas ir „playboy“ logo – tas jau tāpat visiem ir zināms.

logo_playboy_small.jpg

 Interesanti, ka Playboy oriģinālā vīzija par savu būtību, kas vēlāk pārtapa logo grafiskajā zīmē, ir izvērstāka. Logo ir tikai KONDENSĀTS no plašākas filozofijas.

 playboyoriginallogosmall.jpg

 Tieši tāpat arī Apple. Superatpazīstamā grafiskā zīme – aizkosts ābols – ir kā (šortkats) saīsne uz plašāku leģendu par Ņūtonu. Apple ābols ir tas pats, kas krīt uz galvas un rada ģeniālas idejas.

 Starp citu, šis patiešām reiz bija Apple logo.

 applelogo.png

 Tiesa gan – jāņem vērā, ka Apple brendu tautas masās veido pats PRODUKTS. Cilvēks nopērk Apple datoru, un vai jūdzas aiz laimes, cik tas ir ģeniāls. Tādējādi lietotājam Apple brendu rada produkta lietošanas pieredze. Jautāsiet – kur tad paliek un kam vispār vajadzīga leģenda par Ņūtonu un ābolu?

 Lūk, kāpēc.

 Lai iekustinātu milzīgu organizāciju sistemātiski radīt ģeniālus un innovatīvus produktus – iPhone, iPod u.c. – nepieciešams iegrozīt darbinieku smadzenes. Kāpēc neviena firma nespēj konkurēt ar Apple? – Tikai tādēļ, ka Stīvs Džobss ne tikai prot piesaistīt talantīgus inženierus, bet arī radīt iekšējo gaisotni. Kā gan Apple inženieri zina, kas no viņiem tiek gaidīts? – Viņiem to pasaka Apple brends, kas organizācijā funkcionē kā kolektīvā identitāte radot priekšstatu pašiem par sevi – kas mēs esam kā Apple, kurp mēs ejam, kādi produkti mums jārada.

 Šī ir plaša tēma – par to kā brends darbojas organizācijā. Angliski to dēvē par „internal branding“. Šī brenda funkcija ir tik pat svarīga kā ārējā, jo strādājot uz iekšējām auditorijām brends saliedē, motivē un virza – un tad tas ir ne tikai pārdošanas, bet arī menedžmenta instruments, ar kura palīdzību tiek vadīti ne tikai pircēju un klientu, bet darbinieku prāti. Bet plašāk par to – citā rakstā. Tagad atgriežamies pie rokenrola.

 Jūsu uzmanībai tiek piedāvāts Rollingstounu logo.

tongue-and-lips.png

 Lūk ko epastā izstāstīja šī logo autors John Pasche:

 On 29 April 1970 Jo Bergman, who was running the Stone’s office at  the time, wrote to me to confirm that they had commissioned me to design a poster for their forthcoming 1970 European Tour. (..) I met with Mick again who asked me to design a logo or symbol for The Rolling Stone’s record label. Mick showed me an image  of the Goddess of Kali which was the starting point to our discussion  regarding the design of the logo. (…) The design concept for the Tongue was to represent the  band’s anti-authoritarian attitude, Mick’s mouth and the obvious sexual connotations. I designed it in such a way that it was easily reproduced and in a style which I thought could stand the test of time. Due to it’s immediate popularity, the Stones kept with it over the years and I believe that  it represents one of the strongest and most recognisable logos worldwide. And  of course I’m proud of that. (…) The Stones ultimately bought the copyright in 1981 but I still own the hand drawn artwork. (…) I am now 62 years old and work as a freelance designer from my studio at home. Still enjoying rock music and working as a designer. (…)

 kaalii.jpg

 Protams, šajā gadījumā Hindu Dieviete, dēmonu iznīcinātāja Kālī ir nevis leģenda (kas stāv aiz logo), bet iedvesma avots, jo tikai daži zina šī logo patieso izcelsmi. Un tieši caur to šeit arī atrodama laba mācība.

 Kad runa par KOMUNIKĀCIJU (un brendi top tikai komunikācijā), tad nav svarīgi ko mēs sakām – svarīgi ir, ko cilvēki sadzird. Simbola nozīme nav tajā, ko jūs gribat ar to pateikt – nozīme ir tam, kā cilvēki to nolasa, iztulko un saprot.

bauda.jpg

 Tagad vēlreiz.

 Logo, protams, nav brends. Veiksmes gadījumā – logo var būt brenda atspoguļojums. Tas nozīmē, ka logucis par konkrēto lietu rada pareizu priekšstatu.

 Ideāli, ja logo strādā kā brenda ieviešanas instruments – iedēstot cilvēku prātos nepieciešamās asociācijas un idejas. Sekmējot pārdodoša priekšstata (brenda) veidošanos.

Share.

About Author

24 Comments

  1. Šeit ir jautri par kādu atjaunotu logo:
    “http://www.telegraph.co.uk/news/1901656/OGC-unveils-new-logo-to-red-faces.html”

  2. Es īsti nesapratu, kas tieši ar to xerox logo (jauno) nav kārtībā? Un kas tik ģeniāls bija tajā vecajā? (Līdz šim personīgi to X nebiju sasaistījis ar digitalizāciju… paradoksālā kārtā drīzāk ar nekvalitatīvi nokopētu X burtu!) Neesmu, protams, speciālists, bet neko TĀDU tur neredzu… ļoti normāls logo… atzīšos, ka man jaunais patīk labāk! Vecais tiešām izskatās kā vecs, novecojis un stagnātisks logo, kas (xerox gadījumā) nedaudz atbilst stāvoklim, kādā atrodas pati kompānija, tāpēc logo maiņa to visu vismaz nedaudz atsvaidzina.

    Starp citu, nedaudz atgādina Sony Ericsson logo (3 dimensijas…) Sākumā man Sony Ericsson logo likās stipri jocīgs, bet tagad jāatzīst, ka reāli stilīgs logo! Ar laiku pierasts.

  3. KKJ > Kaspars

    1. galvenais iebildums it kā ir pret to, ka cienījamā dāma, Kseroksa CEO, domā, ka viņas jaunais logo ir “brends”.

    2. papildus iebildums, kuru rakstā sīkāk neiztirzāju ir viss tas bulšits, ko viņa stāstīja. Piemēram, ka tās strīpas uz bumbas nozīmē viņus un viņu klientus un to, ka viņu ceļi krustojas. nu, īsāk sakot, marazms un baltas šausmas.

    3. Logo maiņa, vispār, ir pasākums nevis no sērijas “man pēkšņi sagribējās”, bet gan vēlme panākt PĀRMAIŅAS. Faktiski — paziņot par to, ka kaut kas ir mainījies. Bet, lai paziņotu, ka kaut kas ir mainījies, ir jābūt skaidri saprotamam KAS IR MAINĪJIES. Kseroksa gadījumā nekas nav skaidrs. Tas jaunais logo vienkārši ir TRAIPS UZ PAPĪRA. Iegriba bez seguma un vajadzības. Tāda sievišķīga klīrēšanās: “bet man gribās jaunu logo… nu lūdzu!”

    4. bet tas “X” ar kvadrātiņiem, nu, c’mon, TAS IR ĢENIĀLS. Tas parāda, ka viss sastāv no gabaliņiem, kumāsiņiem, no bitiem. Ka viss ir bitizējams, digitalizējams. Un Kserokss ir tas, kas padara pasauli digitālu. Bezgalīgsdomas un izteiksmes skaistums.

    5. Es teiktu, ka Xerox šobrīd ir iznīcinājis to, ko sauc par “heritage”. Tas nozīmē saknes, mantojumu, vēsturi, biogrāfiju, lepnumu par saviem pirmssākumiem. Viņi ir uztaisījuši kaut kādu bezjēdzīgu KODAKA līdzinnieku. (apskaties kāds ir jaunais Kodaka logo — nu, pats mazākais, ļooooti līdzīgs)

    6. Bet it kā jau nav pirmā reize, ka Xerokss pieņem katastrofāli pašnāvnieciskus lēmumus — galu galā visi Apple “pirmatklājumi” — pele, ikonas, desktops — ir atklāti Xeroksā…. pārsteigums, vai ne? Tikai Kserokss šiem atklājumiem nepiešķīra nekādu vērtību, nemācēja tos izmantot. Tāpat viņu pašene ar dator-ražošanas uzsākšanu (“šis kserokss netaisa kopijas”) — kas nobeidz kopētājus ražojošo gigantu… un tagad šis te logo. Tāds jocīgs liktenis.

    7. Nekas nav jāatsvaidzina — Marlboro 50 gadus reklamējas ar kovbojiem un ir pārdzīvojuši visus. Svarīgs ir nevis svaigums, bet tā platforma, no kuras aug laukā risinājums. Ja iestādīsi persika kauliņu tukšā podiņā, tas neuzdīgs. AIz logo ir jāstāv kaut kādai idejai — domai, fiškai. Ko mēs ar to gribam pateikt. Soni-Erikson logo bija tāds viegli šokējošs, bet tur ir ļoti skaidra doma, kas, faktiski, ir ļoti laba un pareiza — tāds kā laulību simbols.

    paldies un veiksmīgi!

  4. ooo! Kodak – nebiju ievērojis, ka viņi ir mainījuši logo. Lūk, tas gan ir mēsls!!! 100% piekrītu.
    Bet par xerox tomēr līdz galam nē… Man tas vecais logo tiešām neliekas ne ģeniāls, ne kā citādi ievērības cienīgs, varbūt tāpēc tādas sajūtas. Gaumes jautājums 🙂

  5. KKJ > Kaspars

    hm. gribētu redzēt, ko Tu teiktu, ja Mercedes izlemtu sava cēli staltā un slaidā fonta vietā izvēlēties tādu zemu, treknu, tusnīgu. (hehe)

  6. KKJ > Ģirts Kizenbahs

    oi, par Nike es jau nesen kā rakstīju. tepat biki zemāk ir raksts “SLOGANS NEKO NEGLĀBS” — tur ir arī par NIKE.

  7. varet buut kaadam intresant:
    “http://www.not-perfect.com/files/Lost_in_advertising_small.pdf”

  8. rakstu autor, ko tu lieto. Lai vai kaa… beidz. vai tieshaam ir vajdziiba tulkot arzemju webu un dariit to neveiksmiigi? Godiigi sakot tu mani biedee..

  9. KKJ > nosaukums

    varu droši teikt, ka NEKAS TE NETIEK TULKOTS.

    visas domas ir manas domas, visi teksti ir mani teksti. AUTENTISKI un ORIĢINĀLI.

    ja kāds var pierādīt, ka šeit kaut kas tiek KOPĒTS vai TULKOTS — es laipni aicinu to pierādīt. Ja pierādījumu nav (un dabiski, ka tādu nav un nevar būt) — tad vienkārši paklusē, muļķīt.

    gļēvulīgi anonīmiķi, patiesībā, manuprāt, ir dziļi nožēlojama tauta, jo īpaši brīžos, kad tie anonīmi izsaka tukšus apvainojumus.

    Vienīgā lieta, kur cienījamajam anonīmiķim ir taisnība, ir, ka es viņu BIEDĒJU. Trust me, baby. Es vēl pat neesmu sācis.

  10. es tev neesmu beibii..
    un nevaig kjerties pie lamuvaardiem. Uzmetot acis tavam rakstiibas stilam (LIELI BURTI IR TIK GRANDIOZI ) un redzot cik tramiigs tu kljuusti ir skaidrs ka nav verts pat saakt ar tevi striideeties. Ja neesi gatavs vesaliigai diskusijai, es vairs neatbildeeshu.

    “http://www.neatorama.com/2008/02/07/the-evolution-of-tech-companies-logos/”
    “http://www.underconsideration.com/brandnew/”
    ir saiti ko palasu, un ja es vinjus palasu tad lasot to pashu shei es uzskatu ka tas vairs nav autentiski un originali.

    anoniims es esmu tikpat cik tu. nav starpiibas kaa tu sevi sauc.
    tas ka tu mani biedee nav gluzhi kompliments. bet tas lai paliek tavaa zinjaa.
    beidz shnjaukt kokaiinu … atradies te beigbeders…

  11. Tu raksti: “Aiz logo ir jāstāv kaut kādai idejai — domai, fiškai.”, taču jāsaka, ka iepriekš Tu apraksti arī to, ka “viņa stāstīja (..) ka tās strīpas uz bumbas nozīmē viņus un viņu klientus un to, ka viņu ceļi krustojas.” Pēcāk piebilstot, “nu, īsāk sakot, marazms un baltas šausmas.”

    Tātad, lai vai kāda, bet fiška, doma tai CEO dāmai bija. Ok, Tev tas šķita marasms un šausmas, bet, manuprāt, katram izpratne par lietām, ir unikāla. Un šo faktu nevar ignorēt.

    Tādēļ, man ir jautājums: vai nesanāk pretruna?

    PS.
    Palasot Tavu “disputu” ar anonīmo “nosaukumu” (taču ne tikai), paliek iespaids, ka Tu neesi pieradis saņemt pret sevi vērstu kritiku. Lai vai kāda – adekvāta, vai muļķīga, nepamatota – tā būtu. Un tas jau ir bīstami. Tev pašam. Think about. 🙂

  12. KKJ > mom

    (1)
    man ir daži principi, un daži no tiem ir:
    – publicēt visus komentārus, izņemot tikai tos, kas patiešām ir kādu šeit aplūkoto uzņēmumu nomelnojoši (tāds deviņu mēnešu laikā ir bijis viens komentārs — par Daugavu)
    – ar cieņu attiekties pret saprātīgiem cilvēkiem, censties izskaidrot lietas, ja jautājums uzdots pēc būtības.

    diemžēl, lasītājs zem paroles “nosaukums” vairāk nekā atbilst Delfu līmenim, un tādiem, pēc maniem ieskatiem, šeit nav vietas. Ja kāds grib vienkārši padirst — tam ir domātas pavisam citas vietas.

    es jau agrāk esmu sastapies ar cilvēkiem, kuri domā, ka teksti šeit tiek tulkoti — un es atzīšos, ka ir mazliet nogurdinoši un nomācoši kārtējo reizi atmazgāties. Turklāt par darbu, kas tiek darīts godprātīgi.

    Zini, nobļauties un aizbēgt ir ļoti viegli. Pārgudrīši, kuri paši neko nav izdarījuši man šeit nav vajadzīgi.

    Es varu droši apgalvot, ka visi saprātīgie lasītāji arī turpmāk saņems manas atbildes — cik iespējams izvērstas un personīgas. Tas ir mans laiks, ko es, lielā mērā nesavtīgi, veltu lietai, kura mani interesē.

    Bet ēzeļi, kuriem tikai ļurināt gribas — to arī saņems pretī.

    Jūs domājiet, ka es esmu nikns pret nejēgām? Palasiet “www.design.ru” kur Artēmijs Ļebedevs drāž ārā visus pēc kārtas biznesa linčā. Es, piedodiet, esmu diezgan liels cilvēkmīlis.

    (2)
    Kas attiecas uz Tavu jautājumu — par to vai tur ir fiška, vai nav, un kāda tā ir, tad man jāsaka, ka par logučiem es jau diezgan daudz esmu šeit rakstījis…

    Ideja ir tāda, ka tas, ko Tu nosauci par “fišku” tajā logo — tā ir vistukšākā no tukšajām muldēšanām. Tas krusts var būt jebkas. Tas vienkārši nav nekas oriģināls vai kaut mazliet unikāls. Turklāt tādu loguču ir simtiem. Tas ir visprastākais un visbezkaunīgākais risinājums, kas ar veiklu pārdošanu ir iemānīts kseroksam, pa ceļam iestāstot, ka tas ir kaut kas neticami vērtīgs. Tas ir kā pārdot plastmasas gredzenu ar stikliņu, bet palūgt par to reti augstvērtīga rubīna cenu. It kā jau izskatās labi, bet vērtības nekādas.

    Logo ir jābūt fiškai — un, protams, ka cilvēki, pat profi, fišku ne vienmēr pamanīs uzreiz. Dažreiz ir jādomā dienām, līdz pielec kā tas logo ir jāinterpretē. Tādēļ tā leģenda, kas ir aiz logo, kurai vienlaikus jābūt arī kā organizācijas vīzijai — idejai par to kas mēs esam, ko piedāvājam, kurp ejam — ir jāskaidro visās citās komunikācijās. Logo — tas ir tikai kā saīsne (šortkats) uz plašāko stāstu. Tā ir iespēja atcerēties un atgādināt — to, kas šī organizācija ir, ko piedāvā, par ko vēlas kļūt.

    Logo bez skaidrojums ir vienkārši bildīte (un, protams, var arī tā). Ja ir laba leģenda, kura guvusi atspoguļojumu arī logucī — tas vienkārši ir efektīvāk.

    Kseroksa gadījumā — tas, ka viņu logo parāda, ka viņu un klientu ceļi krustojas — nu tas, pats mazākais, ir izsmiekls. Kas tādā idejā ir unikāls? Kas — vai visi viņu konkurenti fokusējas uz to, lai viņu ceļi ar klientiem nekrustotos?

    bet vispār paldies par ierosmi. Varbūt, ka sanāk tēma kādam rakstam tālākā nākotnē.

    uf. nu apmēram tā.

    (3)
    godīgi teikšu, ka ne īpaši cienu anonīmus pamācītājus. gribi palikt anonīms — sēdi mājās un anonīmo. Kas, Tev ir jākaunas no tā, ko ieraksti? Un ja nav jākaunas — tad kāpēc maskēties?

    man nav bail parakstīties zem katra sava vārda. es domāju, ka tā ir pareizi. es domāju, ka tautai ir tiesības zināt savus varoņus.

    padlies un veiskmīgi.
    KRISH

  13. KKJ > mom

    un vēl es domāju (es nepārmetu, es tikai izsaku savu viedokli), ka gluži vienkārši ir pieklājīgi nostāties līdzvērtīgās pozīcijās. Ja mēs satiktos uz ielas, un Tavam sarunas partnerim būtu melnas saulesbrilles, bet tev nē — vai Tev nešķistu normāli, ka otrs tās mellās brilles noņemtu? acis taču, kā saka — dvēseles spogulis. un ja reiz “po dušam” tad “po dušam”.

    es domāju, ka anonīmiem cilvēkiem ir problēmas ar cieņu (un, pirmkārt, pašam pret sevi). un vēl viņiem ir bail. varbūt neapzinātas, bet iekšējas bailes.

    bet es tagad neprasu, lai visi kļūtu atklāti — bet es domāju, ka atklātam un neanonīmam nozīmē uzņemties atbildību. Tā ir pieaugušas, nopietnas, izsvērtas, nobriedušas personības pazīme. Un galu galā — tas ir pieklājīgi.

    bez uzbraucieniem,
    KKJ

  14. Vards “bit” nozīmē “Binary digIT”, binārais cipars, ta ka nekā kopīga ar kvadrātiņiem nav. Un jauna paaudze jau nezin, kas ir lieli pikseli vai mazs dpi skaits (ar kuriem vecai paaudzei asociējās kvadratiņi uz X), līdz ar to vecais logo viniem nesaistās ar kko digitālu. Un ta ka jauna paaudze ir topošie klienti, loģiski, ka kompanija pielago savu imidžu jauniem apstākļiem.

  15. bit 1 |bit|
    noun
    1 a small piece, part, or quantity of something : give the duck a bit of bread | he read bits of his work to me.
    • ( a bit) a fair amount : there’s a bit to talk about there.
    • ( a bit) a short time or distance : I fell asleep for a bit.
    • [with adj. ] informal a set of actions or ideas associated with a specific group or activity : she’s gone off to do her theatrical bit.
    2 informal dated a unit of 121/2cents (used only in even multiples) : the sideshow admission was twenty-five cents, two bits, the fourth of a dollar.
    PHRASES
    a bit somewhat; to some extent : he came back looking a bit annoyed.
    bit by bit gradually : the school was built bit by bit over the years.
    a bit of a — used to suggest that something is not severe or extreme, or is true only to a limited extent : he’s a bit of a womanizer. • only a little —; a mere — : we went on a bit of a walk.
    bits and pieces an assortment of small items : weird bits and pieces of paraphernalia.
    do one’s bit informal make a useful contribution to an effort or cause : she was keen to do her bit to help others.
    every bit as see every .
    not a bit not at all : I’m not a bit tired.
    to bits 1 into pieces : he smashed it to bits with a hammer. 2 informal very much; to a great degree : we’ve got two great kids whom I love to bits.

  16. KKJ > Aleksejs

    fundamentālākais iebildums no manas puses, ka cien.Xerox vadītāja rādīja uz logo un teica — “un tas ir mūsu jaunais brends”. gluži vienkārši logo nav brends.

    bet par to kas ir logo, kādas tam funkcijas un kā tas jāveido esmu jau šeit rakstījis tik daudz, ka vēlreiz to atkārtot, lai paskaidrotu, ka jaunais Xerox logo ir katastrofa — vienkārši neceļas spalva.

    un šis interneta žurnāls laikam ir vienīgais un visas planētas, kurā tik daudzi lasītāji aizstāv jauno Xerox logo.

  17. jānis krustītājs on

    Autora pašpārliecinātība ai kā velk uzrakstīt kaitinošu komentāru un jautri guldzināt par brendmeņa atspļaudīšanos visam, kas nav viņa viedoklis. Tai pat laikā varētu rakstīt superlatīvus ar otru niku, piemēram “blondīne 13” 😉 un apsmaidīties no stūra idz debesīm par klienta murrāšanu:):)
    Pasaule nav vienkrāsaina. Vēl trakāk, pasaule ir par vairāk kā daudzkrāsaina, tā skan, smaržo, ir sajūtama un sataustāma… es balsoju par pasaules daudzveidību tās skaistumā un zīmols ir vārda brends latviskais sinonīms. Bet “jedem das seine”, ja kāds “krīt” par “brendu”- lai krīt:). Argumenti emocionāli… bet nepārliecinoši.
    Arī tajā pasaules daļā, kur dzīvo zīmoli, pastāv tendences un izņēmumi, gadījumi un veiksmes neveiksmē un daudz kas cits. Te tā, plakātiski, ar lielu jaunības maksimālisma devu… sirsnīgi, navi un mīļi:):) sarakstīts.
    Domāju – ja tādu censoni ielaiž kādā uzņēmumā tad – vai vairāk labuma vai ļaunuma? Par spīti augšminētām irgām, domāju, ka tomēr labuma – lai jau patrenkā karūsiņas mazā līdaciņa..;)
    Kā domājat jūs?

  18. KKJ > Jānim Krustītājam

    atļaušos aizrādīt, ka Jūsu komentārs ir emocionāls un bezjēdzīgām valodas cakām izrakstīts. Bet, ja pareizi sapratu, tad emocionalitāte ir tieši tas, uz ko man tiek norādīts!

    whatever.

    kāds jautājums tāda atbilde.

  19. Jānis Krustītājs on

    Tad jau te mēs valodas caku meistari esam veseli divi:)
    un žēl, ka nesapratāt, bet nav svarīgi, arī tāda atbilde ir atbilde. Lai veicas!

Leave A Reply