Nolīdzināt visu līdz ar zemi

2

Visi ceļotāji zina, ka lai būtu iespējams atrast ceļu vadoties pēc kartes, vispirms nepieciešams uzzināt kurā tieši vietā šobrīd atrodamies.

Ja nav skaidra pašreizējā pozīcija – no kartes nav nekādas jēgas.

Tieši tāpat ar brendiem.

Ķeroties klāt, lai veiktu pārmaiņas funkcionējošā brendā, jāzina, kur meklējams tā pašreizējais spēks. Kas ir šī brenda klienti? Kādu vērtību viņi tajā saskata šobrīd? Kas tieši pašreiz motivē cilvēkus pirkt šo brendu?

Noliegt visu pastāvošo un nolīdzināt to līdz ar zemi, tikai balstoties uz cerības, ka jaunā ēka (kuru vēl tikai paredzēts celt) būs labāka un skaistāka – bīstama filozofija.

demolaacija.jpg

Veikt pārmaiņas bez izpratnes vai vadoties no ilūzijām – tas nozīmē iespēju pazaudēt esošo, bet jaunu tā arī neiegūt.

Braļukas lietuvieši, pirms iznīcināt T-mārketus, izpētīja, ka 96% iedzīvotāju pozitīvi vērtē vārdu “Saulīte”. Vēlāk dzīve pierādīja, ka, lai iekarotu sev vietu zem saules ar naivu nosaukumu nepietiek.

sauliite-logo.jpg

Katram brendam ir spēka avots. Jo brends spēcīgāks, jo varenāks arī šis avots.

Un ne vienmēr ir tā, ka uzņēmumiem un produktiem, par kuriem menedžments saka – mums nav brenda – patiešām arī nav brenda. Nereti viņu klientiem ir radies konkrēts priekšstats par to kāds ir šī uzņēmuma unikālais vērtības piedāvājums.

Iespējams, šie klienti ir pamanījuši kaut ko tādu, ko neredz neviens. Jebkurā gadījumā – ja viņi pērk, viņiem ir arguments, kādēļ to darīt. Ja nebūtu laba iemesla pirkt – viņi taču to nedarītu. Bet šo argumentu vajag izzināt – un kas zina, varbūt to var pateikt citiem, un tie apdomāsies, un atzīs to par pievilcīgu un arī kļūs par jūsu klientiem.

Nerēķināšanās ar pašreizējo – tā ir demolēšana. Daudz prātīgāk ir izzināt esošo, un papildināt to ar jauno. Saglabāt un uzlabot. Nevis iznīcināt, un tad cerēt, ka izdosies radīt vietā kaut ko vismaz tik pat labu.

Pavisam skaidri, ko par tiem domā, zina tikai jaunie brendi – neviens par viņiem nedomā neko, jo neviens par tiem vēl nav dzirdējis. Visiem pārējiem nenāktu par ļaunu saprast, kur ir viņu spēks – kas ir tas, kā dēļ cilvēki tos izvēlas.

Reiz ir definēts, kur mēs esam uz kartes, ir skaidrs kādā virzienā jāiet, lai nokļūtu pie galamērķa.

karte.png

Share.

About Author

2 Comments

Leave A Reply