Opera par brendu

0

Operas brendu veido pieredze, kuru cilvēks saņem aizejot uz Operu.

Interjers, apkalpošana un izrādes noskaņa rada cilvēkam priekšstatu par Operu. Ja izrādes ir šaušalīgi interesantas un mākslinieciski radošas – tas piesaistīs cilvēkus.

Bet brends ir kas vairāk nekā tas, kas vārās Operā, un ko redz tikai tie, kuri Operu apmeklē. Brendu – cilvēku priekšstatu par Operu – lielā mērā veido arī komunikācijas. Tas, kā Opera pasniedz sevi publiskajā telpā. Šīm komunikācijām būtu jābūt Operas mākslinieciskās koncepcijas atspoguļojumam.

spiegelis.jpg

Nav šaubu, ka tas, kas notiek uz skatuves ir Operas mākslinieciskās virsvadības rezultāts, bet virsvadība vadās pēc skaidras koncepcijas. Ja nav koncepcijas – tad ir kišmiš un nekas spēcīgi vērtīgs rasties nevar [pēc definīcijas]. Koncepcija, stratēģija, ideoloģija, filozofija, centrālā ideja, brenda platforma, brenda esence (sauciet kā gribat) ir tā, kas piešķir skaidru virzību, fokusētību. Bet, lai veidotos spēcīgs brends – lai priekšstats par Operu rastos maksimāli skaidrs – viss, ko Opera dara un kas tā ir jānoskaņo uz viena toņa.

Brends ir kā orķestris. Tāpat kā visi orķestra mūziķi ir jānoskaņo uz viena viļņa, tāpat arī visi priekšstatus radošie aspekti ir jāpakārto vienai vadošajai koncepcijai. Svarīgi, ka pamatā ir viena ideja par to kas esam, kurp ejam, ko darām, ko vēlamies sasniegt, un kāda no tā visa jēga.

konduktors.jpg

Uzlabot Operas brendu, tātad, nozīmētu izzināt un izprast to māksliniecisko koncepciju, vīziju, redzējumu, filozofiju, ideoloģiju, ko dod Operas mākslinieciskā virsvadība, un saskaņā ar kuru Opera dzīvo, un integrēt to visās komunikācijās. Šai galvenajai, virsvadošajai idejai ir jānolasās gan grafdizainā, gan verbālajā komunikācijā, gan mājaslapā, gan biļešu noformējumā, gan tualetēs, gan Operas kafejnīcas piedāvājumā, gan plakātos – visur, kur kaut kas cilvēkiem liecina par Operu.

Tas ir tāpat kā ar cilvēku – arī Operai ir personība, un, lai personība tiktu uzskatīta par veselu, tai jābūt nedalītai. Kad uzvedība nav konsekventa un sistemātiska, bet fragmentēta, to sauc par šizofrēniju. Tā ir personības dalīšanās. Kad uz skatuves notiek viens, bet viss pārējais stāsta par kaut ko citu – tas nav labākais veids kā radīt spēcīgu, monolītu, skaidru priekšstatu (brendu).

fragmentacija.png

Ne velti pasaules spēcīgākie brendi neticami daudz pūļu velta, lai nodrošinātu vienotu savas personības izpausmi visās komunikācijās. Nedod Dievs, lai kaut kas būtu „off the brand“ – lai kāds komunikācijas fragments neatbilstu pamatidejai, tam, kas brends ir un ko tas vēlas pateikt sabiedrībai.

Priekšstats cilvēka prātā (brends) veidojas kā desmittūkstošgabaliņu puzle. Vispirms nepieciešams saprast kāds priekšstats jārada (kāda bilde uz puzles). Bet tad ilgstoši jārūpējas, lai ikviens gabaliņš būtu no vienas un tās pašas – sākotnēji iecerētās – bildes.

tieshi-merki.jpg

Protams. Nav jau šaubu, ka jebkura Opera, kuras pamatā ir briljants mākslinieciskais redzējums, spēs izsist sev vietu pasaulē. Bet uzlabot brenda komunikācijas – tas nozīmē panākt, ka tā ģenialitāte, kas notiek uz skatuves ir nolasāma arī it visā. Un tas mērķi ļaus sasniegt ātrāk, lielākā mērā un ar mazākām izmaksām.

krajcuka.jpg

Share.

About Author

Leave A Reply