Peļevina pareģojumi par Labu Latviju

1

Pirms kāda laika izteicu neizpratni par ideju, ko sevī nes jaunās organizācijas “Par labu Latviju” logo — jocīgais simbols, kas šķietami atgādina mērķi vai “karsto punktu”. Un ir tik šaušalīgi līdzīgs veikalu “Target” logo grafiskajai zīmei.

Bet nesen, pateicoties @JanisEglins (RT by @Mikus_V) daudzi uzzināja, ka tieši šāds izskatās zelta simbols alķīmijā.

Nu, ko. Jauka ideja.

Vienīgā problēma, ka komunikācija nav tas ko tu saki. Komunikācija ir tas, ko viņi dzird.

Proti, ja jums tiktu nolasīts teikums ivritā, tā būtu tikai nesaprotamu skaņu virkne. Proti — ja kaut kas nav saprotams, nerada skaidrību — tad tam nav nekādas vērtības.

Domāju, ka retais zina, kāds tieši izskatās zelta simbols alķīmijā, un ļoti daudziem šis simbols ir viegla mistika.

Par_labu_latviju
(c) foto: Uldis Briedis, Diena.

Bet braucam tālāk. Nākošā pietura — zelts.

Ja domājam par to, kas īsti ir zelts, tad uzreiz atmiņā nāk Peļevins un Generation P — kas tieši par to arī ir. Par Zeltu. Jeb par dievieti Ištaru, kuras ķermenis ir no zelta. Vēl precīzāk — kuras ķermenis ir viss zelts uz pasaules (un valsts galvenais reklāmists ir viņas rituālais vīrs).

Vēl baudāmāku šo līdzību padara fakts, ka šīs organizācijas priekšsēdētājs ir televīzijas Ēķis… Yey! Peļevins visu gluži precīzi uzrakstījis.

Nezinu kādi argumenti vadīja izvēlēties sev par logo zelta simbolu, bet no psihoanalīzes mēs zinām, ka “nevis tas, ko tu saki ir svarīgs, bet tas, ko pasaki” — proti, doma var būt viena, bet jāanalizē ir tas, kas sanācis nejauši, jo tas atklāj to apslēpto impulsu, kas mīt zemapziņā un īstenībā vada visas idkienas domas un gaitas… un šajā gadījumā… laikam jau, ka īstā nozīme ir, ka šajā “par labu Latviju” kustībā konsolidējušies ļaudis, kuru mērķis ir līdzīgs kā Knapam MakDakam… akumulēt pēc iespējas vairāk ZELTU. Tautā saka — naudas kāri.

Money-swimming

Faktiski, “Par labu Latviju” ir tāds kā Ištaras personificējums, bet viņas vīrs… Jautājums tikai — Azadovskis vai Vavilens.

Kas no tā var sanākt — ne man spriest, jo tā Kinga (nejauša pārrakstīšanās tik ļoti ierakstās kontekstā, ka es pat nelabošu) ceļi ir neizzināmi…

Par visu vairāk visā šajā lietā mani fascinē tieši tas, ka tā ir caurausta ar brendingu, jo brendings tieši tas arī ir — dziļākās būtības atklāšana un publiska demonstrācija.

Ja iepriekš šo labās Latvijas cilvēku identitātes man bija skaidras tikai aptuveni (no sērijas: “viņi taču visi tur ir ar diezgan apšaubāmu reputāciju”), tad tagad ir skaidras kā diena — WE ARE THE MONEY, WE ARE THE GOLD.

Es nesaku, ka nav vajadzīgas identitātes, kas ir tikai mākslinieciskas un estētiskas, bez dziļākas domas un vēstījuma. Bet kas var būt labāks, ja simbolā iekodēts smalks vēstījums, ja simbols atklāj dziļāko būtību un sarežģītu, daudzslāņainu konceptu komunicē sekundes demitdaļā… Tad tur ir spēks.

Ja vien pieejams atšifrēšanai nepieciešamais kods…

Share.

About Author

1 Comment

  1. Krišjānis Papiņš on

    Edge said…
    ”Ja domājam par to, kas īsti ir zelts, tad uzreiz atmiņā nāk Peļevins un Generation P — kas tieši par to arī ir.” – TIEŠI PAR TO ?
    Atgādināšu daudzajiem V.Peļevina/Виктор Пелевин grāmatas ‘Generation «П» lasījušajiem un ne-lasījušiem, kas rakstīts ievadā – ПАМЯТИ СРЕДНЕГО КЛАССА
    http://www.litru.ru/index.html?book=81552
    Vidējās šķiras piemiņai – īsi, skaidri un saprotami par grāmatas tēmu ( un labi, ja vēl ir apjēga par jēdzienu/terminu ‘vidējā šķira’ )
    Jun 06, 2010
    Edge said…
    ”Komunikācija ir tas, ko viņi dzird.” – UN ‘Viņi’ ( tārgets/mērķauditorija ) jau tiešām dzird, jo kā gan citādi Ē.S. uzticētu kampaņu veidošanu.
    Tak’ tāpēc jau n-tie tūkstoši n-tos gadus balso par, ka skaidrs kā ‘ diena – WE ARE THE……’. Iebalsoja ”alķīmiķus” 5.Saeimā, iebalsos 10-ā.
    Un Dievs vien zin’, kad latvieši atmetīs tās n-tās ”iesīkstējušās kultūras paradigmas, kas neļauj valstij kļūt par modernu un ekonomiski spējīgu” (S.Kruks) – pagaidām alķīmiķu triumfa laiks turpinās n-ās sfērās ( un tāpēc par Ē.S izveidoto logo nebrīnos – ‘žetons’ viņam pienākas par precīzo/labo kustības būtības atspoguļojumu logo ).
    Jun 06, 2010

    Krišjānis Papiņš said…
    KKJ > Edge
    “Pamjaķi sreģnevo klassa”? Un ko Jūs, Edge, ar to vēlējāties pateikt?

    Par otru komentāru, piedodiet, izteikties nemāku, jo nesapratu par ko tur ir runa.

    Jun 07, 2010
    Edge said…
    Ko vēlas pateikt V.Peļevins un S.Kruks ? Jālasa grāmata, jālasa pētījumi – jādomā, jādomā, jādomā ! Par alķīmiju un alķīmiķiem ( Latvijā 21.gs. tautā dēvētiem par ‘nasing spešaliem’ ), manuprāt, var ko labāk apjēgt izlasot arī Daniila Daniņa ‘Dīvainās pasaules neizbēgamība’ (Rīga ‘Zinātne’ 1985.g. ), vismaz trešo nodaļu ‘Tūkstošgadīgie maldi, pret kuriem nevajadzētu izturēties augstprātīgi’).
    – dubultŽetons Ērikam par lielisko reālās situācijas (kustības) atspoguļojumu – ‘ ar galvu uz leju ‘ un ‘ alķīmiju ‘ !
    Jun 07, 2010

    Krišjānis Papiņš said…
    KKJ > Edge
    Paldies par komentāru!

Leave A Reply