Rīgas ūdens — vai brendings ir ūdens?

4

Šonedēļ biznesa ziņu portālā db.lv izlasīju, ka pašvaldības uzņēmums Rīgas ūdens, saskāries ar pieprasījuma kritumu pilsētā, nolēmis savu produkciju (tātad, dzeramo ūdeni) pildīt pudelēs un tirgot kā to dara tādi ūdens ražotāji kā Venden, Cido, Gutta, Vytautas, Zaķumuiža utml.

Iniciatīva visnotaļ apsveicama — sak’ ja cilvēki mazāk dzer ūdeni no krāna, bet dod priekšroku pudelēs pildītajam, tad loģiski, ka vajag pildīt to pudelēs. Turklāt, faktiski Rīgas dzeramais ūdens ir kvalitatīvs, un tikai vecās ūdens apgādes trubas ir tās, ka pazemina krāna ūdens kvalitāti. Pildot pudelēs pie izcelsmes vietas, produktam būtu jābūt visnotaļ slavējamam.

Dabiski, ka visi konkurenti šādu Rīgas ūdens ieceri vēlas iznīcināt jau iedīglī — jo vēl viens spēlētājs jau tā pārpildītajā tirgū tikai samazinātu uzņēmēju jau tā ne pārāk lielo peļņu.

Jautājums tikai, vai Rīgas ūdens patiešām domā uz sava ūdens pudelēm līmēt etiķetes, kādas tās izskatās rakstam pievienotajā fotogrāfijā.

foto(c) LETA

Kad runa par ūdens biznesu, garšai, protams, ir nozīme. Vienīgā problēma, ka ūdens nav ne sāls, ne cukurs, un normāli tas ir nemanāmi bezgaršīgs, līdz ar ko tā garša vislielākajā mērā rodas nekur citur kā prātā. Paskaidroju. Aizverat acis un iedomājieties, ka es jums tikko esmu iedevis pudeli ar ūdeni no Rīgas ūdens. Jūs atgāžat galvu un lēnām tuviniet šo ūdens pudeli savām lūpām, sajūtiet tā svaigumu un norijiet malku. Kādas asociācijas jums raisījās nobaudot šo dzeramo ūdeni no Rīgas ūdens? Kāds tas bija jūsu iztēlē?

Es pieļauju, ka laba daļa no tiem, kuri piekrita šim testam, ar Rīgas ūdeni asociēja ne gluži tādus tēlus kā Evian reklāmās. Man pašam Rīgas ūdens asociējas ar lielajiem ūdenstorņiem Maskavas forštatē, pumpju stacijām pie ezeriem un citām ūdens krātuvēm. Bet pats ūdens kaut kāds dzeltenīgs, vai arī pilns ar koagulantiem, lai arī tos sen jau vairs nelieto, uztverei piemīt inerce, un neviens jau arī neko nedara, lai apgaismotu par Rīgas ūdens kvalitāti. Tas ir brends Rīgas ūdens, kāds tas dzīvo manā prātā. Un drosmīgi monohromās etiķetes ar harizmātisko ūdenstorni šīs asociācijas padara tikai spēcīgākas.

Ja kādam ir lieks ūdens, ko iepildīt pudelēs un pusmiljons, ko izdot par iepildīšanas iekārtu — tas vēl nenozīmē, ka šo ūdeni kāds gribēs dzert. Cilvēki nepērk ūdeni kā ūdeni, bet gan kā savu vajadzību apmierinājumu. Ak, jūsu ūdens veldzē slāpes? Tiešām unikāls piedāvājums, jo neviens no konkurējošajiem produktiem šādu priekšrocību nepiedāvā…

Rīgas ūdens, noteikti ir jauks uzņēmums, kurā strādā lieliski cilvēki un paldies viņiem par to, ka krānā katru dienu ir svaigs, labas kvalitātes ūdens dušai un citām vajadzībām. Bet, brīžos, kad rodas vēlme kaut ko pārdot lielam cilvēku skaitam, neizbēgami ir jārēķinās ar to priekšstatu, kas cilvēkiem ir par jūsu uzņēmumu/produktu, un jāsaprot, vai tas kādam liks gribēt veikt pirkumu.

Rīgas ūdens gadījumā, protams, risinājums ir vienkāršs. Dabiski, ka tirgot ūdeni ar preču zīmi “Rīgas ūdens” ir neprāts — jārada jauna, uzrunājoša un spēcīga identitāte, arī ražotājs jānorāda cits, ne jau Rīgas ūdens. Tad mazliet jāpiestrādā pie pārdodoša priekšstata par ražotāju un pašu produktu. Un lieta darīta. Atliek vēl tikai tāds sīkums kā pārliecināt veikalus šo produktu izplatīt.

Share.

About Author

4 Comments

  1. Izlasi šo, tur daudz atbilžu http://www.rigasudens.lv/lv/par-mums/aktualitates/2012/05/24/bpar-sia-rgas-dens-meitas-kapitlsabiedrbas-dibinanub/ Dzeramā ūdens ražošanai tiks dibināts meitasuzņēmums. Ūdeni tirgos kaimiņvalstīs, kur pircējam ražotājs neasociēsies ar ūdens apsaimniekotāju. “Šāda veida uzņēmējdarbība ļaus piegādāt lieliskas kvalitātes produktu tur, kur nav SIA „Rīgas ūdens” centrālās infrastruktūras Latvijā, un arī ārvalstīs. Faktiski tas ir vēlviens instruments, lai SIA „Rīgas ūdens” plašāk un aktīvāk realizētu tā īpašumā esošos dzeramā ūdens resursus. ” Ideja jau laba, redzēsim, kā veiksies ar realizēšanu.

  2. KKJ > ieva

    super! paldies par linku!

    nu, cerēsim uz to labāko! Pagaidām RŪ nav atstājis iespaidu par sevi kā par mārketinga kompetentu organizāciju. Bet viss jau ir atkarīgs no personībām.

    nu, jāskatās, ka viņiem tur sanāks! cerams, ka etiķetes nebūs tādas kā fotkā no prezentācijas.

  3. Tādā gadījumā jāsecina, ka RŪ vienalga klibo, tikai ne tieši pats brendings, bet brenda tālākā komunikācija. Jo arī tas nav labi un stipri atkarīgs no pašiem, ja līdz nozares interesentiem un citiem vispirms nonāk informācija par produktu “po faktu”, nevis tā “leģenda” 🙂

  4. Rīgas ūdens, līdzīgi kā arī Rīgas Gaisma un citas pašvaldības iestādes katru dienu pierāda, ka nespēj darboties tādos apstākļos, kuros pastāv klienta-piegādātāja attiecības. Tas ir reāls padomju oldskūlsl. Viņi nekontaktējas ar cilvēkiem, saviem klientiem un, kad izsaki pretenzijas pa kādu no tālruņiem, tev pavecāks tantuks ar 90% garantiju uzbrēc, ka ūdens kvalitāte nav viņu kompetence, jo vienmēr kaut kur rajonā taču labo trubas, tāpēc ūdens var būt brūns. Nevaru sagaidīt šī fantastiskā projekta iznākumu.

Leave A Reply