Seksuālās asociācijas

6

Sākumā bija Toyota.

Labs auto.

Varbūt pat ļoti labs auto. Uzticams un tā tālāk.

Un Toyota, kā jau visi ļoti labi autoražotāji, gribēja sāk ražot luksusa klases vāģi. Bija pieejamas gan investīcijas, gan fabriku jaudas. Traucēja tikai viena problēma – Toyotai nebija tādas pozīcijas cilvēku prātos, lai tā varētu veiksmīgi tirgot luksusa auto zem savas zīmes. Toyotu vienkārši neasociēja ar luksusu. Pētījumi liecināja, ka ieraugot Toyotas zīmi uz luksusa auto cilvēki nodomātu, ka „tur kaut kas nav kārtībā“.

Un Toyota pat nemēģināja peldēt pret straumi. Toyota izvēlējās mazākās pretestības ceļu. Toyota radīja Lexus.

Sexus. Luxus. Lexus.

Lexus – luksusa klases auto no Toyotas.

lexus.jpg

Ko mēs no tā lai secinam?

Brends (priekšstats) sastāv no asociācijām. Ja Toyota neasociējas ne ar ko ekskluzīvu, nav jēgas karināt Toyotas zīmi uz kaut kā ekskluzīva.

Starp citu – ar ko vēlaties asociēties jūs?

Share.

About Author

6 Comments

  1. Hmm.. par sexus laga parliecinats neesmu, bet ar Luxus tur vinji labi trapija. Stastam klat vel var pieminet to ka Lexus ideja bija kaa alternativa MB. Merkauditorija tie kam ir pietiekami naudas, bet kuri principaa nevelejas pirkt MB. Konkretizejot US un EU jaunie ebreji ar vel svaigam WW2 atminjam. Taka Lexus veikmes atslega ir ne tikai Sexus, bet ari diezgan precizi atrasta un uzrunata merkauditorija. 😉

  2. SEXUS+LUXUS=LEXUS

    aciimredzamais – neticamais…

    mja.

    nu, taas sazveerestiibas teorijas par ebrejiem.. klau, nu kas par “svaigaam” atminjaam par WW2 vareetu buut 1989. gadaa! Tur jau Gorbijs un perestroika ir teju pagaatne… ja nu vieniigais kaads ir bijis iesaldeets…

    bet vispaar, atceroties Kargina staastu par to kaa vinjsh izveeleejies auto savam deelam :))) maybe you’re right :))))

  3. toties uz šī grābekļa uzkāpa VolksWagen – ar savu luksusa auto / limuzīnu, kur avienīgais trīkums bija – auto brends jeb VW zīme uz motora pārsega.

  4. Njaa Lexus un Hyundai ir pasreizejie vieni no visatrak augosajiem auto brendiem… Un tiesam lexus man galvaa liek domat par mb izsmalcinatibu un bmw sportisko genu apvienojumu vienaa produktaa ar toyota kvalitaati… atcerieties kaa paris kadus atpakal visi lexus modeli tika veidoti pec lidzibas ar MB

  5. Papiņ, jūs esat āpsts! 🙂
    Angļu valodā nav tāda vārda “luxus”.
    Neraugoties uz sīkajām zināšanām, jūs gribat arī traucēt latviešu valodas attīstību, apvainodams vārdu “zīmols” un tā atvasinājumus “zīmovedība” u.c.

  6. KKJ > Latvietība un valoda

    domāju, ka pie šīs diskusijas mēs vēl atgriezīsimies, tikai citā laikā un publiskākā vietā.

    Kas attiecas uz to, ka angļu valodā nav vārda “luxus” — hmm. un vai tad es esmu apgalvojis, ka ir?

    ceru, ka mana vēlme izskaust bāleliņnaivumu no latviešu valodas un domāšanas nesagandēs Jūsu paškoncepciju, lai gan par marginālu grupu padarīt varētu.

    jēdziens “apvainot zīmolu”, protams man liek smaidīt platu smaidu. Vai tas Endezelīns ir kāds svētais? — Bet nepārprotiet mani. Es esmu patriotiski noskaņots, un ja Jūs palasītu rakstus, kurus savā laikā esmu publicējis Dienas komentāru lapā — pārliecināsieties par to. Bet atšķirība starp Jums un mani ir tā, ka es uzskatu, ka Latvijai ir jābūt superspēcīgai un sava identitāte jābalsta uz nākotnes vīzijas, kamēr Jūsu viedoklis, ja esmu pareizi sapratis, meklē identitāti pagātnē — pīšļos un putekļos, pēc manas saprašanas.

    tā.

    paldies.

    Un vēl — protams, Jūs pierādiet sevi par īstu latvieti, jo sekojiet labākajām tradīcijām, un nevis cenšaties palīdzēt saviem tautas brāļiem kā igauņi vai leiši, bet gan ikvienu, kurš cenšas kaut ko izdarīt, apņirgsiet un apkakāsiet par katru cenu, pat ja tam nebūs pārāk liela pamata.

    skumji.

Leave A Reply