Dienas deva vs. Smadzeņu barība

1

sia Gemoss ir visādā ziņā liels, nopietns un cienījams uzņēmums, bet es jau daudzus gadus brīnos par viņu iniciatīvu tirgot riekstus un žāvētus augļus mikroiepakojumos, kas brendoti ar nosaukumu “Dienas deva”. Šis produktu līnijas nosaukums man rada tiešas asociācijas ar narkotiku injicēšanu vēnā, jo katram narkomānam taču ir vajadzīga viņa “dienas deva”.

dienas deva

Es saprotu sia Gemoss vadības ideju — kur vēl jaukāk, ja katrs Latvijas iedzīvotājs ik dienu apēstu pa šaujai viņu tirgoto sausaugļu un riekstu. Padarīt savus klientus par atkarīgiem narkomāniem ir jebkura uzņēmēja sapnis — jo peļņu taču pamatā rada lojālie klienti, kuri atgriežas atkal un atkal.

Tomēr ir arī efektīvāki paņēmieni kā piesaistīt klientus nekā uzaicināt tos brīvprātīgi kļūt par atkarīgajiem.

Pārdomām — šādi fakti:

  • Pircēji nezina ko grib. Pētījumi liecina, ka 60-70% pārtikas preču pirkumu ir spontāni.
  • Reti kurš skaidri zina, kam tieši derīgi ir rieksti un žāvēti augļi — kādus ieguvumus tie rada cilvēka organismam. Un ja kāds nezina kādus ieguvumus rada jūsu produkts — kāpēc, lai viņš to pirktu? Tāpēc tieši pārdevēja pienākums ir pircēja izglītošana un ieguvumu atgādināšana — pastāstot par kalciju un magniju un visiem vitamīniem un enerģiju un visu pārējo, kas tik neaizvietojams un vērtīgs ir gūstams no šaujas riekstu un žāvētu augļu.
  • Nosaukums ir produkta svarīgākais saskarsmes punkts ar pircēju. Nosaukums pozicionē un pēc nosaukuma spriež, kas tā ir par lietu un kādus ieguvumus tā rada. Tādēļ produkta nosaukumā der integrēt gan mārketinga vēstījumu, gan piedāvājumu pircējiem. Īsāk sakot — nosaukumam ir jāuzrunā cilvēka vajadzības.

Nosaukums “Dienas deva” — ir plats solis pareizajā virzienā, bet tam pietrūkst ieguvumu dimensijas. Tā pamatā ir pieņēmums, ka cilvēks jau zina visu to labo, ko dos rieksti un sausaugļi. Un tieši šis pieņēmums tad arī ir kļūda — ieguvums ir jākomunicē un jāpierāda praktiski vienmēr.

Ieguvumus nemitīgi komunicē pat Koka-Kola — atkal un atkal un atkal nemitīgi atgādinot vecos un izdomājot jaunus ieguvumus, kādēļ kādam dzert viņu limonādi. Es vēl nekad neesmu redzējis Kolas reklāmu ar sloganu “Katrai dienai!” — it kā visiem jau būtu zināms kādēļ tā kola vajadzīga. Tā vietā kola saka “ar kolu ēdiens garšīgāks”, “nogaršo sajūtu”, “pieskaries laimei”, “atsvaidzina”, “gluži kā skūpstīties” utml. Kola saprot, ka cilvēki pērk ieguvumus un tos arī demonstrē savās reklāmās.

Bet kādu ieguvumu komunicē nosaukums “Dienas deva”? Pilnīgi pareizi! Nekādu!

Daudz labāks un ticamāks nosaukums būtu nosaukums “Smadzeņu barība”.

“Smadzeņu barība” skaidri un gaiši norāda uz problēmu un piedāvā risinājumu. Sak’ — galva nestrādā? Drīz eksāmeni? Darba slodze? Rīt prezentācija? Daudz jāmācās? Jāraksta atskaite? Intelektuāla piepūle? — atbilde ir viena — “Smadzeņu barība”.

Pašreiz “Dienas deva” ietvaros sia Gemoss piedāvā produktus “imunitāte”, “hamonijai”, “intelektam”, “enerģijai”.

Nu, man ir grūti iedomāties, kurš pircējs būtu gatavs noticēt, ka “harmonija” ir iegūstama no mikro-paciņas žāvētu augļu.

Daudz pragmatiskāks piedāvājums būtu segmentēt piedāvājumu trīs virzienos:

  • “Smadzeņu barība” — tiem, kas strādā ar galvu (un reklāmā noderētu tas Raiņa dzejolis — “vai tikai grūtāk nav galvu lauzīt nekā svilpojot akmeņus dauzīt”);
  • “Veselības paka” — lai slimības turas pa gabalu;
  • “Muskuļu tonuss” — sportistiem pēc treniņa. Ticami un pārliecinoši. Reklāmās pozicionēt ar muskuļotiem bodībilderiem.

Reklāmās lietojams pretnostatījums, alternatīva un iespēja izvēlēties:

  • Enerģijas dzēriens — vai — sausaugļu paciņa. (ieguvums: enerģija, tikai dabiskā veidā)
  • Zāļu plejāde — vai — sausaugļu paciņa. Tieši tik vienkārši. (ieguvums: veselība, arī dabiskā veidā)

Un vēl kas svarīgi — to mazo šņurkatu zvirbuļizmēra paciņu aizstāt ar normāla izmēra devu, pēc kura apēšanas vismaz būtu sajūta, ka kaut kas māgā ir ticis.

Share.

About Author

1 Comment

  1. Tā ir – “Dienas Deva” vairāk asociējas ar krāsotājonkuļa “100 g baltā – aču gaišumam” rituālu. 😉

Leave A Reply