Spēcīgs brends: no pagātnes

0

Cilvēki skatās uz lielām un varenām kompānijām, un brīnās – nedz nosaukums tām uzrunājošs, nedz logo nes kādu nozīmīgu vēstījumu, bet tik un tā par šīm saka „spēcīgs brends“.

Protams.

Daudzi lieli uzņēmumi ir spēcīgi brendi, lai arī to nosaukumi ir neko neizsakoši, logo – vienaldzīgi, un brenda leģendu neviens nespēj skaidri formulēt.

Kā tas var būt?

Atbilde ir vienkārša – šie uzņēmumi darbojas jau daudzas desmitgades. Dažreiz pat vairāk kā simts gadu. Vecvecmāte ēda Laimas šokolādi, vecāmāte ēda Laimas šokolādi, māte ēda Laimas šokolādi, māsa ēd Laimas šokolādi un meitas un dēli ēdīs Laimas šokolādi. Laima – tas jau ir kā pilntiesīgs ģimenes dalībnieks. Cilvēki tiem uzticās – un kas gan vēl vairāk vajadzīgs, lai pārdotu?

laima.jpg

Ir vēl otrs faktors.

Kas pats būtiskākais, lai brends būtu spēcīgs? – Iegūt pozīciju cilvēka prātā.

Šodien, kad visapkārt visa ir tik daudz, izkarot sev cilvēka uzmanību ir daudz grūtāk nekā senāk, kad uz visu ģimeni bija viena maza, plāna avīzīte, nemaz nerunājot par to, ka nebija ne televizora, ne interneta, ne pilnu stendu ar žurnāliem… turklāt arī konkurentu bija daudz mazāk.

Piemēram, Nokia bija viens no pirmajiem mobilo telefonu ražotājiem, un tādēļ Nokijai bija nesalīdzināmi vieglāk gan uzsākt biznesu, gan izaugt, gan iepozicionēties cilvēku prātos.

Kad pīrāgs ir sadalīts, nav citas izejas – jāmeklē spēcīgāki mārketinga ieroči. Bet vecie un lielie – lai uzmanās! Jo nāk daudzi jaunie, un viņi ir izsalkuši!

Share.

About Author

Leave A Reply