SpēkaVārdi un to kompetences

6

Jāatzīst, ka tik traku bujānu kā Madaras jautājumā, sen neatceros pieredzējis. Iemesli, noteikti, ir vairāki . Pirmkārt jau, aktualitāte un internets uzkurināts. Otrkārt, acīmredzot cilvēkiem ar Madaru ir īpašas attiecības. Šis vārds aizskar dvēseles stīgas, pavisam noteikti!

Bet Madaras kontekstā atmiņā uzpeldēja daži gadījumi, kuros problēma ir līdzīga — proti, ir SpēkaVārds (proti, prečuzīme ar ietekmīgu brendu), un šis SpēkaVārds cenšas darīt kaut ko, kas ir ārpus tā kompetences — ārpus tās nozīmes, ko cilvēki tam piedēvē savos prātos.

Un tā — jūsu uzmanībai tiek piedāvāta Irve.

Kas ir Irve?

Ķīmiskā tīrītava, protams. Veļas mazgātava.

Bet vai jūs zinājāt, ka jau daudzus gadus Irve arī šuj vīriešu kreklus? — Pēc pasūtījuma un pēc jūsu individuālajiem izmēriem? Turklāt, jūs varat izvēlēties audeklu, aprocītes dizainu, un arī apkalpītes fasonu!

(deru, ka nezinājāt)

Un, ja jūs būtu zinājuši — vai jūs pirktu ekskluzīvu, pēc mēra šūtu kreklu no… Irves? No IRVES?

Ok! Varbūt pirktu… bet… atliekot un šauboties… jo kaut kas šajā piedāvājumā “ekskluzīvi krekli no Irves” — skan kaut kā ne tā. Un te mēs saskaramies ar centrālo problēmu, kad runa par brendiem, proti — ar uzticēšanās problēmu.

Vistu aknu pastēte no Sony? — Protams, nē! Kādas muļķības, vai ne? Lūk — ja mums par SpēkaVārdu ir radies viens priekšstats, bet viņi piedāvā kaut ko citu (kurpnieks saka: atnākšu jums arī televizoru salabot) — tad tas, pats mazākais, izklausās bik’ aizdomīgi.

Neviens neuztver Irvi kā “ekskluzīvu kreklu ateljē” — Irve ir iepozicionējusies kā veļas mazgātuve, kā kvalitatīva un uzticama ķīmiskā tīrītava. Un kāds sakars ķimiskajai tīrītavai ar pēc individuāla mēra šutiem krekliem?

Tās ir divas atšķirīgas lietas, un Irve, turpinot mārketēt elitāru skroderēšanu zem sava ķīmiskās tīrītavas vārda, nekad nepiedzīvos pieprasījuma pieaugumu pēc krekliem. Jo vārds, lai arī spēcīgs kad runa par veļas mazgāšanu, un stāv daudzas galvastiesas virs pārējām mazgātuvēm, vienkārši asociējas ar kaut ko citu nekā “ekskluzīvi krekli pēc jūsu mēra un gaumes pašūti”.

Risinājums?

Uzlabots SpēkaVārds. Piemēram: “Lords Irvingtons”.

Šāds nosaukums saglabā Irves līderības un kvalitātes asociācijas, atmet ķīmisko piegaršu, bet iegūst tik ļoti nepieciešamo ekskluzivitāti.

Otrs piemērs — par uzņēmumu Trodeks — laikam tad lai paliek nākošajai reizei.

Starp citu — ja Madara sāktu šūt lina apģērbus, es pirktu. Un īstenībā, kaut kas tāds arī viņiem šobrīd būtu nepieciešams, lai pilnībā transformētos no Eko-kosmētikas nišas uz Eko-produktu nišu. Divi produkti nav gana, bet trīs jau liktu noticēt.

Share.

About Author

6 Comments

  1. bet vai autors ieliktu savu naudu un palīdzētu uzbūvēt IRVE spēka Vārdu? (protams, ka pēc tam krekliem ies tik labi, ka nauda nāks kaudzēm atpakaļ).
    ar madaru tas pats. tāda teoretizēšana.. būtu viņi normāli, tad par viņiem neviens nerunātu, manuprāt. tieši viņu neiederēšanās nevienā kategorijā padara interesantu. bet nu pircēji jau pateiks ko domā pērkot vai nepērkot.

  2. Krišjānis Papiņš on

    KKJ>Nils
    Hmmm. Tu rakstu līdz galam izlasīji? Ceturtajā rindkopā no beigām es jau tā kā uzrakstīju, kāds risinājums Irvei nepieciešams…

    Par normālību gan piekrītu — “normality is a route to nowhere”.

    Par teoretizēšanu — es gan sevi par teorētiķi neuzskatu… teorētiķi ir tie, kas augstskolās lasa lekcijas, stāsta par menedžmentu… dod lasīt amerikāņu menedžmenta grāmatas… un tad es, ar svētu pārliecību, ka ASV ir labākais menedžments uz pasaules, aizbraucu uz turieni un nesaprotu smieties vai raudāt.

    Un neiederēšanās nevienā kategorijā gan ir, piedodiet, ne šis ne tas. Tas ir tāds Rietumu Bankas gadījums, kas tagad ir “nu…! mēs esam…! nu….! to nemaz nevar pateikt, kas mēs esam…!”

    ideāls veids kā pārdot savu produktu 🙂 Jums ir jāpērk…! tāpēc…! tāpēc…! ka…! nu…! Mēs nemaz nezinām, kāpēc Jums ir jāpērk…! Bet ir jāpērk!

    (iespējams, to der apskatīt atseviški… kontekstā ar CITI, no kā tas arī noskatīts…)

    Cilvēka prāts domā konkrētās un praktiskās kategorijās, jo visa cilvēka dzīve ir konkrēta un praktiska, un ABSTRAKCIJĀM TUR NAV VIETAS, jo tās cilvēki gluži vienkārši neieraksta savā ikdienā.

  3. es zināju, ka irvei ir kaut kāds sakaras ar kreklu šūšanu 🙂 lai gan šīs iestādes pakalpojumus neizmantoju. droši vien garām ejot būs iekritis acīs sauklis irves logā. bet tas tā. gribēju teikt, ka es kā patērētājs parastais varu parakstīties zem augstāk minētā. nespēju nolikt vienā plauktā kosmētiku, lai cik dabisku, ar kaut ko ēdamu. bet madaras kleitas izklausās dikti labi! īpaši tamdēļ, ka vizualizācija jau ir – tā reklāmas meitene pa pļavām staigājošā.
    … kamēr rakstīju, ienāca prātā pamatojums irves krekliem. ja mēs jūsu kreklu tīrot sabojāsim, nesatraucieties, varam uzšūt jaunu! 🙂

  4. Krišjānis Papiņš on

    KKJ> redīss
    patīkami pozitīvs komentārs neciešamai pirmdienai piešķir Čeršīras kaķa vīpsnu.

    Jun 14, 2010
    Edge said…
    Nez kurā vietā jaunākajā DDB Mīlētāko zīmolu topā būs MADARA un IRVE ? Varbūt pirmajā 1000-ā iekļūst ?
    Jun 14, 2010
    Edge said…
    Laboju – ietekmīgākie zīmoli – tā vismaz ir DDB Latvia mājaslapas sadaļā Consulting. Ja jau žurnāls Ilustrētā zinātne bija nr.10 2009.g., tad jau, iespējams, ka Madara’i 2010.g. spīd iekļūt pirmajā 5-ā ?
    http://www.ddbconsulting.lv/lv/ietekme/

  5. Krišjānis Papiņš on

    KKJ>Edge
    Domāju, ka Madarai vajadzētu būt gana augstu, lai gan… īstenībā tas ir nišas brends… ļoti spēcīga emocija, bet šaurs mīlētāju segments…

    Bet Irvei ir SPĒCĪGS vārds, jo IRVE ir sena un kaut kādā ziņā Irve ir iepozicionējusies kā “labāka un augstāka” kvalitāte nekā visi pārējie “klīneri” u.c. Un tikai interesanta un aizraujoša dialoga trūkums ar klientiem un sociumu kopumā atsēdina Irves popularitāti… tautas masās.

  6. Krišjānis Papiņš on

    Jun 14, 2010
    Edge said…
    Manuprāt, arī KKJ labi zina, ko reklāmistam prasa radīt patiešām tautas masām interesantu un aizraujošu vēstījumu (solījumu) – un vēl to turpināt gadiem ilgi ( jo solījums tiek gadiem ilgi reāli izpildīts ) ?
    Jun 28, 2010
    Austris Kozuliņš said…
    Manā skatījumā Madara varētu pārlēkt no Eko-kosmētikas segmenta uz Eko-produktu segmentu, jo nozares ir saistītas, bet tad tas jādara ar skaļu blīkšķi, ka mēs savu eko filosofiju vienā jomā pārnesam uz citām. Ja arī tas ir darīts, tad es to blīkšķi neesmu dzirdējis. Man vēljoprojām Madara asociējas ar meiteņu stāstu, kā viņas pašas vārījušas ziepes izmantojot sentēvu metodes, un citas nozares tur pašlaik klāt nelīmējas, tā pat kā es nepērku Kāruma pienu, lai arī katru rītu ēdu viņu sieriņus..
    Cits jautājums ir ko viņi ar šo vēlas panākt – uz doto brīdi viņi ir fantastisks nišas produkts, kurš savu nišu var ieņemt arī globālajā tirgū un pamazām to arī dara. Ar ūdeņiem un citām štellēm var nopelnīt ātru naudiņu šeit, bet globālā tirgū ar šiem produktiem neieiesi (dabīgu ūdeņu tur pietiek un tas ir tirgus ar fantastiskiem reklāmu budžetiem, kur no malas iekšā netiksi). Tad nu jautājums, kas viņi vēlas būt – nišas produkts pasaules mērogā, vai visa darītāji lokālā mērogā.

    Jun 28, 2010
    Edge said…
    >”(..) Tad nu jautājums, kas viņi vēlas būt – …..” – VIENAS KOMPĀNIJAS cilvēku paveiktais pašlaik ir kļuvis par klasisku ( atbildes variants ? ):
    ”Uzņēmums “Nokia” tika izveidots Somijas ziemeļrietumu pilsētā Nokijā 1865. gadā un sākotnēji ražoja papīru. Kopš 20. gadsimta sākumā šī kompānija uzsāka arī gumijas produkcijas, galvenokārt, zābaku un riepu, rūpniecību. Arī mūsdienās ir joprojām sastopamas velosipēdu riepas ar uzrakstu “Nokia”, tomēr tās ražo citos uzņēmumos.” (info iz Vikpēdijas).

Leave A Reply