Stāsts par ģeniālo vīziju

1

Kā dzimst ģeniāli logo? – Tie izaug no ģeniālām vīzijām.

It visam ir nepieciešama laba ideja par to, kas tas ir.

Kas ir glezna? Es nezinu. Neviens nezina. Un tāpēc arī gleznas neviens nepērk. Nu labi. Pērk. Bet maz. Ļoti maz. Vienkārši cilvēkiem nav nekādas idejas kāpēc viņiem tādas gleznas būtu vajadzīgas. Un nav cilvēkiem tāda pienākuma zināt – kam tās gleznas vajadzīgas. Kādam tas ir jāpasaka. Jāizskaidro. Nepieciešama ideoloģija, pasaules skatījums, kas saka – lūk, gleznas ir nepieciešamas tādēļ un tādēļ.

Tas ir tāpat kā ar kafiju. Cilvēki domāja, ka kafija ir tikai kofeīns, bet tad atnāca Starbucks un teica “Nē! Kafija nav tikai kofeīns, dzert to var ne tikai no rītiem. Kafijas dzeršana var būt saistošs laika pavadīšanas veids. Kafijas dzeršana ir jūsu svētki un pauze dzīves skrējienā, tā ir dažādība un prieks. Un ja jūs to ziniet, jūs esat gudrs un smalks cilvēks!” [© Sergio Zyman]

Kafija palika tā pati. Mainījās ideja par to kas tā ir.

Kāds tam visam sakars ar logotipiem?

Tāds, ka Teita galerija, protams, varēja iztikt ar jebkuru māksliniecisku, bet beznozīmīgu logo. „Mūs taču tāpat zina visa pasaule!“ – tā varētu būt skanējusi Teita galerijas prezidenta iebilde.

Bet Teita galerija izvēlējās citu ceļu. Viņi izvēlējās mainīt cilvēku attieksmi pret mākslu. Un viņi atbilstoši kvalificētai firmai pasūtīja izstrādāt koncepciju par to, kādu priekšstatu cilvēkiem radīt, lai aktualizētu mākslas nozīmi ikdienas cilvēku dzīvēs.

images.jpg

Dzima slogans „See again, think again“, un logo, kas ietver sevī koncepciju – „ieskaties vēlreiz, tā ir māksla, un tas tev liks domāt“. Tapa arī logo, kas parāda šo ideju vizuāli.

Rezultāts? Nozīmīgs apmeklētāju skaita pieaugums Teita galerijai. Un kurš ņemsies aprēķināt šāda soļa ietekmi uz sabiedrības attīstību kopumā?

Vispirms ir spēcīga ideja, koncepcija, personība, vīzija. Tikai tad dzimst ģeniāls logo.

Un kā likums – jebkuru ģeniālu logo pavada atbalstošā kampaņa, kas skaidro tajā ietvertās idejas.

Share.

About Author