Valsts galvenā reklāma

9

Biznesā svarīgi, lai klientiem rastos pārdodoši priekšstati par produktiem, kuri tiem tiek piedāvāti. Ja neviens nezinās par jūsu piedāvājumu, un nesapratīs tā vērtību – jūs neko nepārdosiet. Vājš vai nekāds brends rada sliktus pārdošanas rezultātus un zemus ienākumus, kas rezultējas izmisīgā cīņa par eksistenci.

o-shit.jpg

 Kad runa par valstīm, tad svarīga spēja apvienot un mobilizēt tautu. Valsts, par kuru neviens nestāv (nepērk tās piedāvājumu) peras kā plika pa nātrām. Spēcīgai un veiksmīgai valstij svarīga nācija, kas ir lepna par sevi un savu valsti, kas maksā nodokļus, kas cīnas par savu zemi un tās labklājību. Valstij svarīga vienotība un kopības apziņa – jo, ja nav kopības apziņas, tad ko gan cilvēki dara kopā vienā valstī?

 ribbon.jpg

 Bet pati svarīgākā lieta valstij ir ideja.

 Ideja, protams, tas ir kaut kas netverams, bezvērtīgs, taisīts no tukšiem salmiem un gaisa. Idejas ir visiem, un tās neko nemaksā. — Tādi uzskati ir briesmīga alošanās, jo kas gan šajā pasaulē ir spēcīgāks par ideju? Idejas virza ikviena cilvēka rīcību. Kas tad motivē, ja ne idejas? Kas gan dzen cilvēku apsieties ar spridzekļiem un kāpt lidmašīnā, ja ne ideja? Pat atombumba ir nulle, ja nevienam nerodas ideja to uzspridzināt.

 Valstij nav nekā svarīgāka par ideju, ap kuru apvienot nāciju. Nav idejas – nav centrālās ass. Bet ja nav gravitācijas centra – nav nekā. Tikai haoss.

 ruins.jpg

 Valsts – tas ir brends, priekšstats cilvēku prātos. Un nav tik svarīgi, ko par valsti domā tās viesi (tūristi un investori, piemēram). Pats svarīgākais – ko par valsti domā cilvēki, kuri tajā dzīvo. Svarīgs ir cilvēku priekšstats pašiem par sevi valsts kontekstā – svarīga ir kolektīvā identitāte. Svarīga ir valsts vīzija un ideja.

 banner_latvia.gif

 Ja nebūs spēcīgas idejas – nebūs ne spēcīgas attieksmes, ne rīcības. Bet spēcīga ideja nevar būt neskaidra, šaubīga, sarežģīta, viltota vai vāja. Tai ir jābūt vienkāršai, saprotamai, uzrunājošai un fokusētai. Kad ideja definēta, tā jāizplata. Brendi rodas komunikācijā – priekšstati tiek izplatīti izmantojot reklāmas tehnoloģijas. Bet valsts gadījumā pirmā reklāma ir simbolika.

 libertystatue.jpg

 Ne velti Putins 2000. gadā reanimēja PSRS himnu, bet 2001. gadā pārstrādāja tās vārdus, lai tie atbalstītu viņa uzņemto politisko kursu.

 Šodienas Krievijas ideja ir „Impērija!“ – tas ir Krievijas brends, kuru pērk un kam tic tauta gan tēvzemē, gan ārpus tās. Gan himnas melodija, gan tās vārdi atbalsta šo ideju – tā visādā ziņā ir impērijas himna.

 Gan biznesa organizācija, gan valsts – tie ir cilvēki. Un, lai kaut ko izveidotu no organizācijas vai no valsts – tas nozīmē, ka vispirms cilvēki ir jāpārprogrammē, jāpārliecina par šīs lietas sasniegšanu.

 Krievijas himna rada lepnumu, tā iedod pamatvērtības burtiski ielejot tās ar karoti mutē: svētīta, mīļota, slavena, milzīga un senču mantojumā balstīta. Ir ar ko lepoties.

 Cilvēki klausās, tic un jūtas spēcīgi vienotībā. Un labprāt izvēlas piederību šai kopienai, lepojas ar savu identitāti. Rodas spēcīgs brends. Imperiālā Krievija.

imperialflag.jpg

Share.

About Author

9 Comments

  1. KKJ > Re

    PZDC. nezināju, ka Ļebeģevam ir tāds skočšs. wow.

    no Banku augstskolas brendinga laikiem atceros, ka bija doma par tualetes papīru ar uzrakstu “nauda nesmird” — arī nebija slikta ideja.

  2. Связать с деньгами и императором Веспасианом (налог на сортиры, слоган “Деньги не пахнут”)

    – V.Peļevins “Generation P”

  3. KRIŠJĀNIS kā īstens latvietis savu darbu noslēdz ar Krievijas karogu….
    paldies, tā “ceļam” latviešu pašapziņu šajos “pārdoto dvēseļu laikos”….. citēju pašu Krišu un Jāni
    “Kad runa par valstīm, tad svarīga spēja apvienot un mobilizēt tautu. Valsts, par kuru neviens nestāv (nepērk tās piedāvājumu) peras kā plika pa nātrām. Spēcīgai un veiksmīgai valstij svarīga nācija, kas ir lepna par sevi un savu valsti, kas maksā nodokļus, kas cīnas par savu zemi un tās labklājību. Valstij svarīga vienotība un kopības apziņa – jo, ja nav kopības apziņas, tad ko gan cilvēki dara kopā vienā valstī?”
    a kur tad tā ideja par MŪSU valsts brendu???

  4. KKJ > Ringa

    Tur jau tā lieta, ka tādas idejas NAV, kas īstenībā arī bija šī raksta galvenā tēma.

    Un DISKUSIJU par to kāpēc šādas idejas nav, es tā kā cerēju sastapt no tādiem lasītājiem kā Jūs, cienītā RInga. Arī, protams, no citiem. Bet tā vietā es saņemu paļas par to, ka tiek lietots vārds BRENDS (šeit es domāju S.Kalnietes epasta atbildi uz manu interesi par viņas domām par šo rakstu, kurā bija ļoti daudz par zīmolu un Endzelīnu, bet nekas par brendu vai valsti).

    Un tāda jau arī ir tā atbilde — nav brenda, jo viņa vienkārši nav. Nav vīzijas — nav skata uz priekšu, nākotnē. Bet ir Endzelīns un balles kurpes. Sibīrijā, protams.

    Pajautājiet latviešu un krievu uzņēmējiem “kas tas ir brends”. Latvieši par to neko nezina, jo dzīvo valstī, kur brenda nav. Konceptuāli nav. Bet krievi dzīvo Maskavas informatīvajā telpā — un tur ir brendi, un viņu izglītotības līmenis ir daudz augstāks.

    Un par to karogu — kas arī mani satrauc visvairāk — ir tie tik nenormāli daudzie auto Rīgas ielās ar Impērijas karogu. Tie, ar Ērgli. Mazliet baisi paliek. Tādas ir tās kurpes Sibīrijas sniegos.

  5. NAV, jo ne kriši, ne jāņi, ne pēteri nenotic tam MŪSU karogam…. vieglāk ir COPY> PASTE to, ko redz ielās, to kas līdz mielēm piegriezies, pret ko neviens vairs pat neprotestē…
    Domāju ka šī būs viena no vietām, kur kāds ņems un par to SAVU (LATVIJAS) BRENDU runās no rīta līdz vakaram, kur teiks, stāstīs kāds tas brends ir! BET tikai tas ir darbs, kurš jādara…
    bet kārtējā nīkulīgā salīdzināšana ar ko lielāku, varenāku, košāku. tās tikai atrunas, bet izmaiņas nevajag gaidīt no ārpuses, tās sākas tikai katrā mūsos…. nevis nosodīt to, kas nepatīk, bet cel gaismā To mazumiņu, to drupačiņu, kuru atrodi-tad paslavē, palieli un tad būs sekotāji! mums tik ļoti pietrūkst uzslavu, labu vārdu ikdienā, eh…..

  6. Jā, Krievijas impērija ir varens un spēcīgs brends. BET es uzskatu, ka tāpat kā atdzīvināts mironis, tas ilgi neizvilks (ilgi ir relatīvs jēdziens) un drīz vien nobeigsies dabīgā nāvē. Ja vien kardināli netiks mainīta “impērijas” politika. Kas notiks ar tiem, kas ticēja šim brendam? Vai nu noies pa burbuli līdz ar savas aklās ticības objektu, vai pievērsīsiem kādam citam brendam.

    Par mums runājot – cilvēki tiek slīcināti globalizācijas ūdeņos, turklāt nacionālisms un patriotisms, pēc dažu politiķu izteicieniem spriežot, ir milzīgs noziegums. Kā zināms no mūsu pašu brenda – Zaļās karotītes – ES lika aizvākt vārdu Latvija. Nu tad kā pie joda mēs varam runāt par Latvijas tēlu!? Kamēr vien politikā sēdēs cilvēki, kam nav mugurkaula, bet gan tikai vēlme nopelnīt un iebāzt sev kabatā kārtējo dolāru vai eiro, mums kārtīgu brendu neredzēt kā bijušā VDK aģenta solītās ēzeļa ausis.

Leave A Reply